+ Svara på ämne
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Nybörjare.. Nytt träningsschema

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Robbban Visa inlägg
    Dock så är oftast inte syftet med att bygga muskler att bli bra på göra saker i "verkligheten" eller i idrotten
    För de flesta som tränar på vanliga gym är det säkert sant (troligen samma personer som använder ordet "gymma"). Ärligt talat tror jag att de flesta som börjar träna har ganska luddiga idéer om målet med träningen. Någon slags beskrivning av ett önskat utseende eller kroppsvikt är väl det vanligaste antar jag. Problemet är bara att det är kan vara svårt att veta när du nått målet ("Visserligen har jag nått min målvikt, men hela viktnedgången gjordes i muskelmassa, så nu är jag smal, men fet och ser värre ut än innan", "Är jag tillräckligt lik Brad Pitt i Fight Club nu?")

Personligen skulle jag gärna se att fler använder prestationsrelaterade mål. De är mycket lättare att förhålla sig till och arbeta med, men den stora vinsten är att du får en sund inställning till din träning och din kropp. Det finns förstås även en god chans att du kommer se bra ut på kuppen, även om du kanske omvärderar vikten av magrutor när du tränat ett tag.

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Som sagt, alla har vi olika mål. Nån vill bli bra på hoppa hopprep, nån vill bli stor, nån vill bli fitt.
    Första samtalet med mina kunden så hör jag oftast "jag gör det för må bra" sen efter att pratat med dom en stund eller nått pass senare så kanske 70% av mina kunder ändrar sitt mål till mer än bara må bra.

Men stort sätt alla mina yngre kunder vill bli stora och starka. Och dom målen har jag hjälp dom med / hjälper.
    Har en som skall tävla nu till vintern med.

Äldre : mycket för funktionell träning.
    Yngre : bygga muskler.
    BB och Lic. Personlig tränare

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Som sagt, alla har vi olika mål. Nån vill bli bra på hoppa hopprep, nån vill bli stor, nån vill bli fitt.
    Första samtalet med mina kunden så hör jag oftast "jag gör det för må bra" sen efter att pratat med dom en stund eller nått pass senare så kanske 70% av mina kunder ändrar sitt mål till mer än bara må bra.

Men stort sätt alla mina yngre kunder vill bli stora och starka. Och dom målen har jag hjälp dom med / hjälper.
    Har en som skall tävla nu till vintern med.

Äldre : mycket för funktionell träning.
    Yngre : bygga muskler.
    BB och Lic. Personlig tränare

+ Svara på ämne
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg