Gainomax är snordyrt och inget du bör bruka. Köp hellre pulver om du ska ha kosttillskott.
Ska du gå upp i vikt kan du ta dessa produkter. Annars är det mest tomma kalorier och det går väl lite stick i stäv med att du ska få en fastare kropp..
Tjenare!
Jag hade tänkt köpa Mutant Mass och ta 4 skopor om dagen som instruktionerna säger. (Mutant Mass - Gymgrossisten : Kosttillskott Protein Hälsokost Whey-80 Gainer Pro Träning Kreatin hittar du hos Gymgrossisten™)
Samtidigt dricker jag även gainomax efter varje styrketräning på gymmet. Kombinerat med gymträningen, 2-3ggr/vecka, spelar jag även fotboll 2-3ggr/vecka. Så det händer ibland att jag tränar 6 gånger i veckan alltså.
Min fråga är om det blir för mycket protein och kolhydrater eller om detta funkar bra i förhållande till min träning? Har läst nånstans att det kan vara farligt att "ta" för mycket av dessa produkter. Mitt mål med träningen är att gå upp i vikt och få en fastare kropp.
Gainomax är snordyrt och inget du bör bruka. Köp hellre pulver om du ska ha kosttillskott.
Ska du gå upp i vikt kan du ta dessa produkter. Annars är det mest tomma kalorier och det går väl lite stick i stäv med att du ska få en fastare kropp..
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Hur intensivt tränar du styrketräning/fotboll?
Tränar du så intensivt så att du bränner såpass mycket energi /pass så att du måste ta tillskott för din vanliga kost inte räcker till?
Ja att få i sig för mycket protein är skadligt, i längden.
Dock så kan dina mål vara svåra att uppnå beroende på hur mycket i vikt du hade tänkt? 1kg är inga problem, men de flesta som jag pratar med som vill gå upp i vikt satsar på MINST 5 kg.
Ja du tränar 6ggr veckan. Men du styrketränar 2 - 3 gånger veckan och konditionstränar 3 gånger veckan.
Skillj på dessa.
Skulle du vart min kund och sagt "jag vill blir större, gå upp i vikt och bli starkare" då skulle jag viljat att du helst lugnar ner fotbollen och styrketränar mer för få bättre resultat.
Det är så jag gör för det målet.
BB och Lic. Personlig tränare
Jag vill påstå att jag för närvarande tar det rätt chill med fotbollen. Det är inte heller på elitnivå, så det är ganska sällan det går att kalla för kondition.
Angående styrketräningen har jag nu hållt på i cirka 5 månader och har gått upp cirka 2-3kg. Det går alldeles för långsamt tycker jag!
Smal som tusan är jag också...Käkar väldigt väldigt mycket och känner mig alltid proppmätt.
Men gällande olika gainers/tillskott, vad är bra egentligen om jag vill öka i vikt? Vill gärna bli större, och då menar jag främst bredare.
Vill givetvis försöka ha en fast och hård mage på samma gång. Kanske lite motsägelsefullt? Men hur bär andra sig åt?
Fotboll får man ingen hypertrofi av, du får en ökning av långsamma fibrer (uthållighets fibrer)
att ha gått upp 2 - 3 kg på 5 månader är bra, speciellt om du fortfarande är smal som du säger.
Du har precis kommit in i det stadiet där hypertrofi (förstorning) av muskelfibrer börjar så fortsätt som du gör så ska du se att du bygger.
Att öka i vikt samt även hålla formen som den är gäller att ligga i en bra balans mellan energi in och energi ut.
Att bli stor och hård (kroppsligt, inte sexuellt) tar tid, år.
Du kan endast gå upp 1 - 2 kg ren muskelmassa / år. Alla extra kilon som man lägger på sig är vatten, fett m,m.
Så ha tålamod, de kan dröja ett halvår till tills du har en extra cm på din biceps.
Ha tålamod.
/Robbban
Tålamod och träningsmotivation har jag gott om, men samtidigt hör jag hur vissa personer mirakulöst kan gå upp 5-7kg på bara några månader. Hur bär dessa personer sig åt? Du verkar ju insatt, och som personlig tränare borde du kunna ha ett rimligt svar också. Just nu är jag 185cm lång och väger 72kg, men vill påstå att vikten ligger till väldigt stor del i benen. Fotboll sedan 5-års ålder ger stora resultat![]()
Och återigen: gainers? Vad rekommenderar du? Det kan väl knappast vara till större skada att prova i rätt mängd?
Jo du kan gå upp 10kg på knappt två månader men då är det en så kallad bulk, dessa personer blir tjocka helt enkelt, vilket du inte ville bli enligt din beskrivning om mål.
Ang gainer: nej det är absolut ingen fara att dra i dig rätt eller fel mängd, skillnaden är att du får i dig mer än vad du behöver vid överdosering, ett överskott av energi som lägger sig i fettet.
Håll dig till rekommenderad dosering, träna hårt så skall du se att du får resultat.
Aha. Hur vet jag vilken mängd jag behöver då? Kan man räkna ut det själv?
100g kolhydrater och 15g protein direkt efter träning är bra att sikta på.
Okej, tack!![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)