+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Protein och kolhydrater före eller efter

macon är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard Protein och kolhydrater före eller efter

Hej, är en kille på 17 och har tränat i ett par månader nu. Tränar styrketräning på gym och tränar väldigt hårt. Har ett protein pulver från nutritech som ska vara bra och har även nutritechs pure carbs(kolhydrater). När ska jag dricka det för att det ska ge mest effekt? Hittills brukar jag bara dricka efter träning då jag blandar i kolhydraterna i proteinet, men har läst att det är bra att ta protein före träningen för att få i sig visa syror mm(står även 2 doseringar per dag på förp). Bör jag dricka före och efter träningen eller under träning, isf med kolhydrater??

Mvh Max

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Hur ofta tränar du? "protein pulver som ska vara bra" som ska vara bra eller är bra?
    Vad äter du före och efter träning?
    Har du ingen möjlighet att få i dig nått en stund innan träning så är det bra att få i dig kolhydrater för ATP, även protein för aminosyrorna.
    Efter träning (riktigt hård och längre träning) så behövs 100g kolhydrater och 15 - 25g protein.
    Kör du ett vanlig styrke pass på 45 - 60 min med 3x10 reps i övningar så räcker det gott och väl med en banan efter träning sen hem och äta vanlig mat.
    BB och Lic. Personlig tränare

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg