+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tips och råd om viktminskning!

biff är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard Tips och råd om viktminskning!

Jag har nu tagit tag i träningen efter några års slappande

Jag är 184cm och väger ca. 88kg. 20år.
    Har inte direkt suttit stilla utan spelat lite fotboll, cyklat, bandy m.m hela tiden men har inte varit ofta, kanske någon gång i månaden. Har inte direkt tryckt i mig onyttigheter men har inte varit utan de heller.

Nu har jag tränat styrketräning snart 2 månader, ca 4 pass i veckan. Kör 3 styrka 1 kondition för jag vill inte bli superstor eller nått utan mest komma igång och få upp konditionen igen. Brukar köra crosstrainer + löpning på kond. passen.
    Jag gick från att träna 0 pass i veckan till 4, jag äter mindre och stort sett inget onyttigt (äter jag ute äter jag sallad och dricker vatten). Dricker vatten till det mesta hemma också.

Efter två månader väger jag fortfarande 88kg. Visst jag har blivit starkare men inte någon sjuk förändring.
    Borde jag ha gått ner mer eller är det normalt? Kör alltid 15-20min kondition som uppvärming på styrkepassen också. Kommer köra mer sen när det blir finare väder ute men just nu kör jag såhär.

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Om du vill gå ner i vikt snabbare så måste du minska matintaget lite till annars kommer det gå med lite mindre fart men förändringarna kommer. Det är ju inte som en gastric bypass operation men då hade du också sabbat din muskelmassa totalt. Testa att dra ner på lite kollisar vid vanliga luncher och ta vid träning om du inte redan gör det.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

biff är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard

Har dragit ner på kolhydrater ganska mycket, äter fortfarande så kör inte lchf men kör typ tallriksmodellen fast med hälften så mycket kolhydrater.
    Jag har diabetes (haft det sen jag var 3 år så fick det inte pga fetma) och har minskat insulinet väldigt mycket (beror både på träning och minskning kolhydrater). Vill inte minska på kolhydraterna mer pga diabetesen. Har kontroll över den eftersom jag haft det så länge, har testat mindre och det funkar men kan inte ta mindre insulin och äta mindre för får för svängigt blodsocker då. Blir bara problem då när man får slänga i sig druvsocker flera gånger om dagen. Det som jag kör på nu funkar bra för mig så vill inte minska mer på kolhydraterna

Men ska börja köra stort sett bara kondition sen så sätter det väl fart, är inte direkt supertjock.
    184cm - 88kg.
    Tar 40-50 i bicepscurl med skivstång.
    80 i bänk.
    Så är inte jättesvag men börjar ju bli dags att få lite form
    Vad vore en bra vikt för mig ungefär?

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg