+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: kan man förbättra konditionen utan att springa? :O

PUSS är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Question kan man förbättra konditionen utan att springa? :O

Hallå jag är en 13 årig tjej som sitter mest vid datan på dagarna. Jag är inte överviktig men jag känner att jag måste börja röra på mig lite och försöka förbättra konditionen lite.
    (Måste ju komma till form till sommaren när man han kortbyxor och bikini varje dag )
    Och jag HATAR att gå ut själv och gå eller springa. Är det någon som har något tips? Skulle bli jätte glad för svar!
    PUSS

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Du kan inte komma i form utan träning. Om du har svårt att komma igång så kanske du kan få med en kompis till att börja med någon form av organiserad träning. Kolla vilka klubbar som har aktiviteter i ditt närområde och välj något som du tycker verkar vara roligt. Du kan t.ex. gå in på Riksidrottsförbundet och se vilka föreningar som finns där du bor (börja med att välja idrott, sedan distrikt och klubb). Om du redan är igång med en idrott så kan du försöka bli bättre genom att komplettera teknikträningen med olika konditions- och styrkepass. Detta är något som din förening troligen kan hjälpa dig med.

Men det viktigaste är att komma igång. Det är svårt för en 13-åring att, på egen hand, motivera sig till att träna regelbundet, så därför tror jag att det är en bra idé att söka upp någon etablerad verksamhet, gärna tillsammans med en eller flera kompisar som kan hjälpa varandra att göra det till något positivt.

Karl Pilkington är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Standard

+1 på det Baxpin säger. Ta med en polare och hitta ngt som är roligt! Annars finns det ju alltid alternativ till löpning som att cykla eller simma t.e.x!

Lycka till och kör hårt!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg