+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tävlingar - Löpning, cykling, rodd etc

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard Tävlingar - Löpning, cykling, rodd etc

Hej gott folk,

Jag skulle vilja ha lite tips om tävlingar i Sverige inom lite olika områden som kan utföras genom en enkel anmälan. Exempelvis löpning som marathon, cykling, rodd etc.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Hemulen1 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Thumbs up

Hej Spiderman.

Jag var mycket ute på dessa stigar fram till 2009. Jag försökte hitta var du fanns så du inte behövde åka så långt till tävlingar men är bara lite dålig på det här med dator

I övrigt det finns många lokala och mindre lokala lopp. Oftast ges en långloppskalender ut (ex i skåne där jag bor). Har du löplabbet, runnerstore eller dylikt i din stad så bör de ha koll på detta. Motionsklass kräver ingen licens.

Angående löpning så titta på svenska friidrottsförbundets hemsida.

Angående cykel så titta under förbundets sida.

Cykel är ett trevligt sätt att motionera och det finns gott om varierande distanser både på mountainbike och landsväg. Bäst är nog de öppna motionsloppen för trevlighetens skull.

Triathlon=Coolt.
    Triathlon är inget att backa för. Det finns lokala motionstävlingar på flera håll i landet. Motionsklass brukar innefatta ca 400 meter simning, 20 km cykel och 4-5 km löp.

Rörande allt på cykel så behöver du absolut ingen superavancerad bike men om du undrar något rörande cyklar så kan jag skriva en hel roman

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Tackar för tipsen!

Triathlon känns jäkligt intressant, men kanske inget man gör själv? Har inte varit inne i tävlingar tidigare så det är ett helt nytt område för mig.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Hemulen1 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Standard

Jag förstår om något nytt känns lite osäkert men jag lovar att på en motionstävling i triathlon så kan verkligen vem som helst delta.

Klart motiverande att ha en tävling och träningskamrat men du klarar det själv-det kan jag nästan lova. (Jag förutsätter att du är en frisk man).

Tävlingar är bra annars blir det lite som att hoppa höjd utan ribba.

stelius är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Göteborgsvarvet är ett trevligt alternativ om man inte har någon störe erfarenhet av att tävla men ändå vill vara med i ett stort lopp som är en skön blandning av motions-och tävlingslöpare. Alltid en väldigt trevlig stämning i göteborg vid den här tiden också.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg