+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Räcker detta?

pluttenalien är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2011

Question Räcker detta?

Hej,

Jag slutade gymma för nästa exakt ett år sedan, då körde jag endast styrketräning.
    Har för ett X-antal dagar börjat träna igen, denna gång i form av hopprep, armhävningar, sit-ups samt i något fall lite vikter för biceps.

Jag vet att det är viktigt att hålla en balans i kroppen gällande styrketräning, att alla muskelgrupper ska få lika mycket träning. Jag utför just nu hopprep i ungefär 20min, och sedan kör jag klassikern, så många sit-ups Jag klarar *3 samt så många armhävningar Jag klarar *3. Någon estaka gång kör Jag även med stången för biceps. VÄrt att nämna är att detta har Jag nu gjort varje dag, dock ingen styrketräning om träningsvärk återfunnits.

Får jag ut den balansen som behövs för att Min kropp inte ska ta stryk?

Om mer info behövs, säg bara till...

Tack på förhand

//Erik

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Du tränar hemma va?
    Någon balans vet jag inte, du kör en vad vi på gymmet kallar "p15 runda" bröst, biceps, mage. Du har fler muskler än dessa.
    Om du inte vill att kroppen skall ta stryk så tycker jag att du inte skall köra detta varje dag, musklerna behöver återhämta sig.

Ett tips om du inte har möjlighet till att vara på gym så skaffa lite fler vikter till stången, kanske även ett par hantlar och kör lite stångrodd, marlyft, knäböj med hantlar i händerna samt utfall, axelpress, osv.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg