Jag undrar vilken diet som är bäst om man ska deffa? Är det bästa o utesluta kolhydrater eller vad brukar ni köra? Kyckling och broccoli? Vad brukar bodybuilders köra för dieter?
Ge gärna mig tips och råd angående detta.
Jag kör på test lchf.
Men personligen är jag lite emot att rekommendera dieter till andra. Det är inte säkert att allt passar för alla.
Jag skulle säga att välj ut mellan 2-5 dieter du är intresserad av.
Läs om vad de går ut på, sök forskningsrapporter, kolla forum och sätt dig in i vad du faktiskt kommer få och inte få äta.
Sen när du kanske uteslutit någon eller kombinerat ihop lite som du tror kommer funka för dig.
Sätt detta sen till praktiken. dvs. prova dessa 1-2 veckor och då märker man ungefär vad man kommer vara villig att stå ut med under den tid det faktiskt kommer ta att nå sitt mål.
Diet Types - What are different types of diet and how do they work?
Där finns info på rätt mycket.
Men för att ge svar på vad bodybuilders äter så har många hållt på under lång tid och då kunnat testa sig fram till vad som funkar för dem. Så det är individuellt för alla. Men det många har gemensamt är att de drar ner på kolhydrater och ev. upp med protein. (är dock väldigt mycket snack om protein verkligen är nödvändigt i så stora doser som äts då. Förrutom om man faktiskt tar all energi via proteinet. Då kan man utgå från en studie där en forskare matade 3 hundar: en med enbart fett, en med enbart kolhydrater och en med enbart protein.
Vidare läsning i denna rapport Sign In)
Hoppas det var lite tillfredställande som svar även om det inte var jättekonkret.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)