+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Växa på längden?

upxman är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard Växa på längden?

Hej,

Jag har läst lite om kosttilskott på internet och HGH, och om, vi behöver bara diskutera vad som händer i teorin om:

En person på fjorton år skulle ta HGH, blir han längre eller får han bara större händer och dyl?

Vad krävs det för att få detta preparat utskrivet? Räcker det med att man vill bli längre?

Vad är bieffekterna?

MVH,

Lukas.

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Lukas, till att börja med. Diskussioner kring olagliga preperat är inte tillåtna på forumet. Eftersom du verkar ha någon form av problem med din självbild så väljer jag att inte låsa tråden direkt.

Vad som krävs beror på vad du menar. Det kan handla om skador eller att man helt enkelt är för liten i väldigt unga år (mycket yngre än fjorton). Har läkare inte bedömt att du behöver det så behöver du det sannolikt inte heller.

Jag tror det är bättre om du talar med dina föräldrar eller någon annan vuxen om dina tankar och så kan ni ta diskussionen utifrån det.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Om du vill bli längre och är fjorton år så räkna med att du komma stanna i den längden du är i nu om du testar detta.

Så här: att ta hormonpreparat för att öka muskelmassan är egentligen inte klokt. Din kropp har en noga inställd och perfekt balans i hormonsystemet, och om du rubbar den utifrån ger det alltid negativa bieffekter. Det sagt, så är hGH ändå ett mindre hälsofarligt alternativ till AAS. Det är inte lika farligt för levern, orsakar inte samma skador på hjärtat och njurarna, och leder inte till impotens, acne och raseriutbrott.

Men för att få någon egentlig anabol effekt måste man ta MYCKET och LÄNGE. Akromegala personer har en insöndring som motsvarar allt mellan 20-över 100 i.u per dag. Men så blir de också ganska snabbt mycket sjuka. Rekommendationen för medicinsk behandling av vuxna är ungefär 2 I.U per dag. Kroppsbyggare brukar rekommendera varandra minst 6 I.U per dag, och skall man vara säker på att hinna uppnå någon effekt bör man hålla på i minst tre månader. Det ger 30 * 3 * 6= 540 I.U. Priset utanför apoteken varierar såklart, men på nätet kostar hGH ungefär 4-5000 / 100 i.u. Gör matematiken... en fullständig kur kommer att gå på tiotusentals kronor.

Så- har du pengar som gräs, och inte bryr dig om riskerna, pröva. Men var inte säker på att få någon effekt alls. Risken är ju också ganska stor att du får någonting helt annat, t.ex koksalt i flaskorna, eftersom det är så lukrativt att lura folk med falskt hGH. De flesta anabola-brukare jag har talat med har någon gång köpt falska preparat, men upptäckt det eftersom den snabba effekten uteblivit. De har då bara förlorat någon tusenlapp eller två.

Tänk på att om du tar någon typ av tillväxthormor eller liknande gör att kroppen tänker "va bra, nu behöver inte jag tillverka detta" och kan förblir så.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg