Tar tystnaden som att de inte finns några experter online just nu![]()
Tjenare! Jag är trött på att ha så lite fett på kroppen. Behöver experthjälp för att snabbt kunna bygga upp en muskulös kropp. Jag har alltid varit smal och har svårt att lägga på mig fett. Är 193cm lång men väger ändå bara ca 70kg. Har precis börjat springa längre konditionssträckor minst 2ggr i veckan, och tänkte nu även börja
Styrketräna. Har beställt detta i tillskottsväg:
1 x Fairing - Fast Carbs 1.5kg (Kolhydrater)
1 x Kolozzeum - Pure Whey Päron/vanilj 1kg (Protein)
1 x Fairing - Kreatin Monohydrate 500 gr
Någon som skulle kunna hjälpa
Mig o skriva ett perfekt styrketräningsprogram, där jag både breddar min överkropp och mina ben. Har fåtr kommentarer som kvinnoben, nu får
Det vara nog med det.
samt hur jag ska använda tillskotten för att på bästa sätt bygga upp en biffig kropp, och förhoppningsvis sjukt snygga muskler.
Tacksam för svar!
Ha det grymt!
Tar tystnaden som att de inte finns några experter online just nu![]()

finns flera nybörjar program här i forumet, baxspin har ett bra nybörjar program .
http://www.muscles.se/forum/5035-tra...av-baxpin.html
Till att börja med, vill du gå upp i vikt så är det bara att lämna konditionsträningen. Den gör dig bara ondo om det är upp i vikt du vill. Rör dig SÅ LITE som möjligt utanför gymmet. Ovanstående träningsprogram passar säkert dig bra, men det är främst kosten du ska ha koll på. Det du behöver är att käka mer. Vad käkar du idag?
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Grejen är att jag äter helt okej mycket, men när
Man börjar bli lite mätt så tappar man ju matlusten, iallafall jag. På all mat utom pizza och hamburgare. Men är det inte kolhydrater man ska ha om
Man vill gå upp i vikt? Gjorde jag rätt i att beställa kosttillskottet?
Hur ska jag på ett bra sätt använda kosttilskottet för att gå upp i vikt?
Självklart skall du använda kosttillskott om du vill det. Använd det som ett komplement till den ordinarie kosten. Kom ihåg att det är viktigt att äta ordentligt och att du tränar tungt när du väl är på gymmet..
Jo, visst kan du käka kosttillskott. Men det är inte där felet ligger varför du inte går upp i vikt. Kosttillskott är också mat (dock inte lika god mat) som ger dig kalorier. Du svarade dessutom inte på hur du äter? Äter du mellanmål? Äter du stabila måltider?
Som jag sa, du kommer inte gå upp av kosttillskottet i sig. Det är kalorierna som styr om du går upp...!
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Detta svaret var extremt intetsägande.. försök beskriva en dag från frukost till kvällsmål.
ex.
Frukost: 1 portion(1-2dl gryn), 1 ägg, 2 mackor med ost/korv/skinka
Mellanmål: 1 portion proteinpulver eller/med frukt/macka
Lunch: 1 portion ris, 1-2 kycklingfiléer, currysås, sallad
Mellanmål: Yoghurt/fil/mjölk/gröt med müsli
Middag: Köttfärssås med 1 portion potatismos/6 potatisar, brunsås
Kvällsmål: Kasein(om man är sån som har alla kosttillskott vill säga), yoghurt/fil/müsli och kanske någon frukt + mackor
Detta är vad jag anser vara Normalt när man tränar, det var vad min dag bestod av när jag körde tyngdlyftning.
Om man vill gå upp i vikt, se till att Öka intag vs. förbränning.
Det är jobbigt att anpassa sig i början till maten. Det är extremt individuellt och om man har problem med att äta nog kan det bli rätt svårt att öka i vikt.
Men jag lovar. Vill man träna mer, får man anpassa kosten efter det. Annars sitter man rätt snabbt i sitsen då kroppen inte har nog med energi för att bygga muskler på.

Mark Rippetoe har just postat en intressant artikel om vikten av mat och sömn på T-Nation: T NATION | A Cold Slap in the Newbie Face: Recover More, Grow More. Alla nybörjare borde läsa detta. Hans åsikter är precis vad jag försöker säga i dessa forum, även om jag tröttnat lite på sistone.
Ät mer, sov mer, bekymra dig inte om att lägga på dig lite fett.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)