gott folk, behöver lite synpunkter på mitt kommande kostschema för deff! kommer att börja deffa 10:e februari, så har några veckor kvar bara. bör tilläggas- är tjej, 21 år, 176 cm och väger för närvarande 66 kg (lite fet har man nog blivit)
frukost:
1/2 portion gröt, äggvitor, mellanmjölk & te
mellanmål:
1 proteindrink (kasein)
lunch:
1/2 portion bulgur/ris, 200 gram kycklingfilé/150 gram tonfisk, sallad & vatten
mellanmål:
1 proteindrink (kasein)
middag:
200 gram kycklingfilé/torskfilé/150 gram tonfisk, sallad & vatten
kvällsmål:
250 gram kvarg, fun light, frysta jordgubbar, mandelspån & kokosflingor
räknar att hamna på cirka 1500 kcal av ovanstående matschema och runt 165 gram protein, synpunkter?
planerar att deffa från 10:e februari till 1:a juni, då jag kommer att ha cirka 10 kg att gå ned (tror jag kommer hamna på runt 69 allt som allt och vill gå ned till runt 59, dock inte under 5. synpunkter? vad bör förbättras?
träningar är EJ inräknade i ovanstående!
Men detta ser bra ut ur en deffsynunkt. Se bara till att du anpassar träningen efter kosten också och glöm inte att dricka vatten.
Inte kul att sitta vid slutet på sitt cardiopass och det svartnar framför ögonen.
Var försiktig med tonfisken då den innehåller tungmetallen Kvicksilver. De flesta studier visar att max 2 mål i veckan bör vara tonfisk.
Varierar dock kraftigt i innehåll av kvicksilver. Enda säkra hade varit att testa själv på varje enskild burk..
Men vem har orken?
Och som en variation till proteindrinkar när man känner för något annat, är makrill.
Visserligen en rätt hög fetthalt, men fiskfettet är av bra sort. Omega 3 och 6.
Och om man tar 1 burk i veckan är denna försumbar.
Ser att du började igår.
Lägg gärna upp hur du tränar också, det är intressant att se!
Senast redigerad av Rova den 2011-02-11 klockan 02:45. Anledning: svenskan var inte helt 100
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)