+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Träningsappstips!

ida
    ida är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard Träningsappstips!

Hej,

Jag vill ha tips på en eller flera mobilappar rörande träning som du tycker är speciellt bra.

Om du har en app som du vill dela med dig av, fundera på svar på följande frågor:
    1. Vad är det som gör den appen/apparna du vill tipsa om så bra?
    2. Finns det någon funktion som du har haft extra mycket nytta av?

/Ida

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Elektronik funkar inte så bra ihop med magnesium, svett och blod.

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Problemet är väl dels det som Baxpin skriver men också att det tar längre tid att mata in alla uppgifter än träningspasset. Alltså helt onödig tid. Jag menar, hur många använder uppgifterna som de matar in? Onödig data.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Att föra träningslogg är grundläggande, även om du oftast bara är intresserad av de senaste veckornas träning (för att lägga upp de kommande veckornas träning). Att göra det i en iPhone känns däremot inte praktiskt, varken för själva inmatningen eller för att kolla upp detaljer om en tidigare träning. Om jag skulle vilja få ut grafer och diagram på min utveckling så tror jag snarare att jag skulle skriva av loggen in i Excel. Jag känner inget sådant behov.

Dessutom är det många detaljer kring mitt liv som jag inte bokför, även om de påverkar min träning såsom sömn, sjukdom, jobb, resor, mat, familjehändelser, etc. Jag tror t.ex. att om jag kunde ta fram en graf som, med två kurvor, visade hur många timmars sömn jag fått, respektive hur många kilo jag ökat i olika övningar, så skulle jag nog se ett ganska klart samband. Men, detta vet jag ju redan. Det skulle kanske vara kul att se hur just min kurva sett ut historiskt, men det hjälper mig troligen inte så mycket. Kanske för att verkligen piska in vikten av sömn, men det är ju ingen ny kunskap och jag vet inte hur jag skulle använda den faktiska datan. Det skulle i så fall vara för att optimera sömnen med tanke på återhämtning.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg