+ Svara på ämne
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dieter som funkar

kebanoss är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard Dieter som funkar

Jag letar efter dieter som verkligen funkar och inte någon som bara påstår sig göra det. Har problem med min vikt och vill verkligen ner men vill inte gå på någon diet som inte gör vad den ska. Så ge mig gärna tips!

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Ät mindre?

kebanoss är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard

Jo, men du vet ingen som man följer? Om du förstår vd jag menar, liksom utesluta vissa saker osv.

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Vad ska du göra? Vill du gå upp eller ner i vikt? En diet är ett sätt att äta på och kan anpassas efter flertalet behov så som diabetes etc. Så lite klarhet hade inte suttit fel
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Du går ner i vikt om du får i dig färre kalorier än vad du gör av med. Att gå ner i vikt är således enkelt, men det är inte lätt. Det krävs mycket träning för att bränna ett fåtal kalorier, så ökad träning är inte en praktisk metod. Det har dessutom visat sig vara svårt att reducera kalori-intaget under längre tidsperioder. En diet är helt enkelt en metod som lurar dig att äta färre kalorier.

En metod som jag sett funka är knytnävsmodellen: dagens huvudmål består av en del kolhydrater, stor som din knutna näve, en del proteiner, samt två delar grönsaker. Annars är maten densamma som vanligt.

MongoMan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Jo alltså att gå ner i vikt ÄR enkelt och lätt.. Varje människa klarar av det om man börjar räkna kalorier och lägger om sina vanor lite. Men för att lyckas BÖR man köra tung lågvolymsträning och man MÅSTE ligga på ett kaloriunderskott.

jag själv äter enligt periodisk fasta nu under min deff som ska ta mig till ca 7-8% kroppsfett. När man äter enligt PF (periodisk fasta) så äter man all mat under en period av kanske 6-8 timmar och fastar sedan resten av dygnet.. Då slipper man gå hungrig för att de kalorierna man annars lägger i massa idiotiska småmål gör man om till 2 rejäla mål på ca 800-900 kalorier styck. Jag äter mål 1 2-3 timmar innan träning och mål 2 2-3 timmar efter träning och jag blir proppmätt av det.

Min dag ser typ ut såhär:

07:00 vaknar
    14:00 mål nummer 1
    17:00-18:00 träning (10 gram eaa innan och efter träning)
    20:00 Mål nummer 2

och NEJ jag äter ingen frukost och ja det går att göra så.. Att man måste äta många gånger är en dum myt som borde dö en plågsam död.

kan även lägga till att studier har bevisat att detta har många fördelar för hälsan och muskelförlust men det är absolut ingenting magiskt eller avgörande i slutändan. Det här är bara en grej som funkar för mig och funkar den inte för dig så är det absolut ingenting att bry sig om. Och detta är en diet som fungerar precis lika bra för den som vill bygga muskler, då höjer man bara kaloriintaget.

MongoMan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Ett tips också: ÄT INGET SOCKER! tar man bort sockret från sin kost så försvinner nästan allt sötsug. jag tittar inte ens på godishyllan längre när jag handlar. Det är nog det bästa defftipset jag har fått..

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg