Du kan inte tillgodogöra dig sådana mängder protein så det är helt meningslöst att slösa energi på det. Varierad kost, kaloriöverskott och tung styrketräning så bygger du.
Tjenare tjenare!
Går rakt på sak, har sökt runt lite på forumet men inte hittat något om hur många gram protein man ska käka per dag. Har haft som riktpunk 300gram (!!) som jag fått inbankat i huvudet när jag läst om max-ot. Känner att detta är "helt omöjligt" att få i sig.
Tänkte därför kolla vad man ska ha för riktpunkt på sitt protein-intag per dag för att bygga.
ps. Tips på något proteinpulver som smakar bra och inte kostar allt för mycket och isåfall vilken smak. (whey 80 är inget alternativ)
Over and out!
Du kan inte tillgodogöra dig sådana mängder protein så det är helt meningslöst att slösa energi på det. Varierad kost, kaloriöverskott och tung styrketräning så bygger du.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
lyssna på föregående talare
gällande proteinpulvret- köp för guds skull INTE whey 80 från gymgrosissten. det vidrigaste jag har smakat och då har jag lyckats beställa hem alla smaker. rent ut sagt vidrigt- både med mjölk och vatten. så skippa den skiten.
däremot är eiselt double pro förbannat jävla god. har testat double chocolate och den blir som chokladpudding (både kasein och vassle i det pulvret). har också testat double strawberry eller vad den nu heter, också väldigt god.
300 gram låter väldigt mycket, inte för att jag kan så mycket om det menBorde det inte vara mer lagom med 100-150 gram ? Klart beroende på vikt,aktivitet osv.
http://holistic.se/kosttillskott/protein/index.php Själv använder jag detta "Holistic Protein" efter träningen som är fritt från aspartam och massa andra tillsatser.
Kör med vanilj-smaken som jag blandar ut med vatten, helt okej faktiskt ! Bryr mig inte så mycket om att det ska vara som någon choklad/vanilj/jordgubbs-dricka, då det borde vara så att man behöver bara tillsätta massa skit för att få till en god dricka, och det är ju inte syftet i detta fallet, man vill ju hellre det ska vara bra för kroppen och träningen
Är det någon annan som testat detta proteinet, eller kan ta en koll på det och kolla ifall det är okej ? Jag tycker det verkade mer naturligt och bättre utan massa tillsatser än tex whey 80 från gymgrossisten iallefall.
http://www.markazits.com/diet/bmi.php#kalbehov Här är en sida där du kan räkna ut ditt kaloribehov beroende på aktivitet osv.
http://www.frisknet.com/proteinbehov.htmHittade även en bra länk som du kan räkna på ungefär hur mycket protein du behöver om dagen beroende på aktivitet och vikt.
Ta alltid såna uträkningssidor med en "nypa salt", då man inte kan lita på dom till 100 %, men det är ju ett ungefär, sen får man testa sig fram.
Senast redigerad av spiderman den 2011-01-13 klockan 22:11.
Kroppen tar upp allt protein du får i dig, men bara 20-30 g protein vid ett tillfälle används till muskeluppbyggnad. Viktigt alltså att näringstima, ät 20-30 gr + kolhydrater efter träning.
Totalt så satsa på minst 2 g protein per kilo kroppsvikt. Ju större proteinintag desto mer muskler.
Källor: Regulation of Muscle Protein by Amino Acids ? J. Nutr. och Tipton, Wolfe. Journal of Sports Sciences, 2004, 22, 65–79
TAAACKden var till stor hjälp!

man brukar säga att MINST 25% av totala intaget skall vara proteiner.. dvs har du ett intag på 3000 borde 750 kalorier komma från protein, ca 182 gram då alltså.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)