+ Svara på ämne
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Blanda Wheydrinkar

Eliku är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Standard Blanda Wheydrinkar

Har ganska nyligen införskaffat vassleproteinpulver, har för mig att det rekommenderats att blanda en skopa (typ 40g) med 2-3 dl vatten. Hur mycket eller lite vatten man späder ut det med kan väl inte ha någon betydelse för resultatet eller? Sedan tänkte jag höra om vätsketypen spelar roll, hört att man även kan blanda det med saft, eller mjölk (vilket tydligen ska sakta ned upptagninghastigheten marginellt). Hällde i en påse kaffedrinkpulver i shakern vilket blev rätt gott då mitt pulver smakar typ neutralt/vanilj, det borde väl funka? Sist undrar jag om vätsketemperaturen spelar roll? tror att det står att pulvret inte skall blandas med varma vätskor på burken men inte helt säker (bor i Kina så inehållsförteckningen består av krumilurer )

Någon med koll?

Tack på förhand

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Alltså det har en så marginell skillnad (om ens någon) så det spelar ingen roll. Fokusera mer på träningen och riktig mat istället för pulver så lovar jag dig att du kommer få bättre resultat
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Reg.datum
    Okt 2010

Standard

k, tack för svaret!
    hehe även om mitt något långrandiga inlägg kanske antyder annat, så lägger jag inte särskilt stor vikt vid pulvret, känns bara som ett bra komplement då jag tycker att det är något svårt att trycka i mig 160-240g protein om dagen annars

spidermans avatar
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Vem har sagt att du behöver 240 gram protein per dag?

Beaver är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard

Hur mycket väger du? Man brukar rekommendera att äta ungefär 1gram protein per kg kroppsvikt. Om det är så att du är en atlet och tränar extremt mycket kan det vara nödvändigt att äta 1,5-2 gram protein per kg kroppsvikt.
    140gram-240 gram låter mycket...

Reg.datum
    Okt 2010

Standard

Inte säker på vad jag väger, litar inte på gymmets gamla skrangliga våg men typ 80kg. När jag läst lite här och var om rek. dagligt proteintag har jag sett allt från 1-3g per kilo kroppsvikt. Oftast mellan 2-3g (därav 2 respektive 3 x 80 = 160-240), för mig som tränar mycket, även om jag tycker att 3g verkar lite väl i överkant. Satsar därför på ungefär 2 gram men står inte direkt och väger allt jag stoppar i munnen. ..

spidermans avatar
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Ja, allstå 240 gram protein motsvarar ungefär 1,3 kg nötfärs.. Det är en helt orimlig mängd som jag kan garantera att du inte kan tillgodogöra dig.

Reg.datum
    Okt 2010

Standard

hahaha ja då får man väl typ i sig en ko på en vecka ;D

spidermans avatar
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Hehe, ja nästintill. Det är då man vet att det inte är träningskulturen som skapat värdena utan kosttillskottsbranschen.

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Har ganska nyligen införskaffat vassleproteinpulver, har för mig att det rekommenderats att blanda en skopa (typ 40g) med 2-3 dl vatten. Hur mycket eller lite vatten man späder ut det med kan väl inte ha någon betydelse för resultatet eller?
    Du kan äta pulvret rätt ur burken om du vill, du kan även ha ifrån 0.1 dl vatten till 1000dl vatten. oftast så är rekommendationen för få bäst smak och att det inte skall bli för mycket att dricka.

Oftast mellan 2-3g (därav 2 respektive 3 x 80 = 160-240), för mig som tränar mycket
    Visst du tränar på gym 4 - 5 gånger veckan, men en atlet eller Elit idrottare som tränar 7 dagar i veckan 2 - 3 timmar/ dag har knappt andvändning utav 240g protein per dag.

Så mitt tips för spara på levern, pengarna och kroppsformen (överskottet av protein blir till fett) är att sikta på 1,5 - 1,7g protein /kg kroppsvikt per dag.
    BB och Lic. Personlig tränare

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg