+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Antiinflammatorisk medicin

kebabkillen är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2010

Standard Antiinflammatorisk medicin

Hej..

Jag har fått ont i min axel. Vad kan man ta som är anti-inflammatorisk medicin och hjälper mot detta? O vilket är bäst? Är det medicin man sväljer eller sådan man smörjer på som kräm?

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Ta något som innehåller ibuprofen, t.ex. Ipren eller Ibumetin. Ta maxdosen av tabletter i en vecka samtidigt som du smörjer.

Komplettera med fiskolja (som också är antiinflammatoriskt), typ omega 3/6. Ta mycket mer än vad som anges på förpackningen. Öka intaget tills avföringen börjar bli strimmig, backa sedan några kapslar.

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Jag hade inflammation i axeln och då blev jag tillsagd av sjukgymnast att käka antiinflamatoriskt i 2 veckor. Frågade på apoteket och det blev ibumetin eller vad det nu heter. blev helt bra. Käkar oxå omega 3. Men visste inte att det hjälpte.

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Jag gillar voltaren. Har bara gott att säga om den. Men jag tror nog skillnaden på olika tillverkare är marginell så testa det som är billigast.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg