annars är kvarg jävligt gott att blanda med fun light (men det vet väl alla redan) frysta jordgubbar, lite kokosflingor, mandelspån och ngn msk keso, strö över 1 tsk kakao över skiten =)
Jag blandar kvargen med funlight, lite fil mjölk för att få den lite tunnare och har i nötter och linfrö för att få i mig mer protein och fleromättade fetter, ett bättre alternativ än musli då den brukar innehålla tillsatt socker.
annars är kvarg jävligt gott att blanda med fun light (men det vet väl alla redan) frysta jordgubbar, lite kokosflingor, mandelspån och ngn msk keso, strö över 1 tsk kakao över skiten =)
haha ja, du bör nog blanda ihop fun lighten med kvargen, inte enbart hälla påren kvarg är ganska svår-ätet (enligt mig) så du får pimpa upp den lite
![]()
Jag brukar bara ta i lite fun light å sen i med en skvätt mjölk och vispa runt med skeden i skålen en liten stund tills allt blandar sig, så blir det exakt som yoghurt. Mängden mjölk avgör tjockleken.
Testa med skivad banan, linfrön, valnötter och lite honung. Kanske inte det mest kalorisnåla, men nyttigt och riktigt gott!
Funkar utmärkt att bara blanda i lite bär av någon form :/ går snabbt dessutom. Havtorn att rekommendera!![]()
Det är för närvarande 3 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 3 gäster)