+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Jag behöver hjälp! Upp eller ner i vikt?

berrycrush är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2010

Standard Jag behöver hjälp! Upp eller ner i vikt?

Jag är en tjej och tränar styrketräning + kondition 5ggr/vecka. Jag är inte tjock, men jag har fett på magen och låren som jag vill ha bort då ja vill få fram mina magmuskler. (vet att man inte kan punkförbränna) Just nu väger jag 52 och är 1,65 lång. Det jag undrar är borde jag försöka gå ner i vikt för att få fram musklerna? Men om jag går ner i vikt kommer jag ju bli underviktigt som jag redan är om man ska följa det där med BMI, även fast jag ser normal ut. Eller ska jag försöka gå upp i muskelmassa och så försvinner fettet av sig själv?
    Tacksam för svar,
    förvirrad tjej

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Det enklaste är att först bygga muskelmassa och sedan ta bort fettet. När du ska banta så kör du tunga vikter (3 - 5 repetitioner), drar ner på kaloriintaget, minskar kolhydratintaget och äter stora mängder proteiner.

Hemulen1 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Standard

Hej!

Jag vill också hålla med Baxpin i det att sikta på att bygga muskelmassa. Mer muskler kommer höja din förbränning även i vila och därför blir du "dyrare i drift". Det kommer också kosta energi för att "reparera" och kompensera för styrketräningen.

Det absolut viktigaste är hur du styrketränar. Jag vet inte hur mycket du vet men be om hjälp med övningsutfarande och upplägg.

sedan är min personliga åsikt att konditionsträning bör finnas i ett träningsprogram på veckobasis. Det kommer ge dig ökad uthållighet och lättare att absorbera och kompensera övrig träning. Här måste läsas mellan raderna mellan teori och praktik, finn en väg som känns lagom så inte du är sliten till styrketräningen.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg