Hejsan
Jag har ett litet problem. Jag arbetar skift och kan således komma i sängs ganska sent om jag jobbar ett kvällspass. Jag undrar hur blir det när man äter riktigt sent?
Jag brukar vara hemma ungefär halv ett på natten och kommer inte i sängs förens kl 2 ca.
Har läst att det är definitivt inte bra att äta sent för då lägger man på sig mer fett, stämmer det?
Jag bygger just nu muskler och ligger på ett +- kalori-intag eftersom jag vill inte har så mkt fett. Så jag försöker planera mina måltider och äta någorlunda regelbundet, så jag inte går runt och är hungrig. Men det är svårt när jag kan jobba 3-5 olika skift varje vecka.
Så jag undrar hur det blir när man äter något runt 23-2? Fett alltihop?
( PS. försöker käka ngt litet som en skål yoghurt men jag är fortfarande hungrig xD)
Väldigt kort svar..... Nej.. Det blir inte fett.. .Hur du arbetar och tränar är det relevanta... Totala kCal-intaget är det som avgör om du går upp i vikt, tidpunkten gör inte att du lägger på dig fett...
Jag tycker du ska äta ordentligt på natten, stor köttbit och något fettigt så som Beasås., en skål yoghurt är inte mycket att hurra för efter träningen, men det är betydligt bättre än ingenting...
Det enda du ska tänka på är att ligga på +kcalintag, men inte överdrivet mycket +kcals...
Andréas Karlsson
Athletic Xtreme I Rep
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)