står även att "Kortisol är ett skyddande stresshormon som har en inflammationshämmande effekt på immunsystemets celler"
Borde de inte ge ännu mer ökad risk för överträning under en diet? :O

Hittade detta på wikipedia (ja jag vet, men ändå).
Även om kortisol i hög halt utsöndras vid stress innehåller blodet alltid en viss halt av hormonet. Kortisol är därmed ett livsnödvändigt hormon och håller även i icke-stressade situationer bland annat blodtrycket på en jämn nivå och mängden av vissa enzymer som är involverade i metabolisk homeostas stabil. Brist på kortisol benämns Addisons sjukdom och är ett livshotande tillstånd, medan överskott av hormonet ger sjukdomen Cushings syndrom. Flera psykiatriska sjukdomar som depression och ångestsyndrom är associerade till störningar i utsöndringen av stresshormoner som kortisol, där nivåerna är onormalt höga i avsaknad av yttre stimuli.
Hur bra är det egentligen att ta kortisolsänkande ämnen? Jag har aldrig provat men skulle gärna vilja ha en vidare förklaring eftersom det står att tillståndet kan bli livshotande om man får brist på Kortisol.
Vet att andreas brukar nämna kortisolsänkande kosttillskottkanske du har en vidare förklaring på detta?
![]()

står även att "Kortisol är ett skyddande stresshormon som har en inflammationshämmande effekt på immunsystemets celler"
Borde de inte ge ännu mer ökad risk för överträning under en diet? :O
Undrar också samma sak då jag hade tänkt köpa in LeanFX och testa.
Läst runt mycket på engelska sidor om själva produkten och den verkar utlova vad den säger.
Och har försökt att läsa om Kortisol på engelska wikipedia men det verkar inte finnas mycket om att det ska hjälpa bränna fett med en låg nivå av kortisol, samt att det var ett företag som blev stämd pga att de påstod att kortisolen i deras produkt ökade fettförbränningen "för alla".
Dock så är varken engelska eller svenska Wiki så pålitliga.
Ska nog testa köpa produkten ändå. No risk no gain right?

nee exakt wikipedia är ju trots allt inte 100%.. men tycker ändå de verkar oroväckande att trolla med kortisolet om du nu beskrivs som livshotande... men jag skulle gärna vilja att någon kanske länkar en forskning eller något till detta.. tycker det verkar jätteintressant![]()
Oj, denna tråd har jag råkat missa totalt...
Kortisol är både gott och ont, precis som östrogen.. Vi killar har det, och behöver det.. Men i rätt nivå för att främja våra mål...
Kortisolet i sig förbränner inget fett, däremot så gör höga kortisolhalter att man lägger på sig fett.. En minsking av kortisolet gör att man inte lägger på sig lycka mycket fett, speciellt kring magen och brösten , där det gärna sätter sig... Marknadföringen är ju alltid som den är... en produkt som ökar muskelmassan och styrkan med 500% betyder inte att den har ökat 500% för en person.. Det är totalt av vad t.ex. 15 personer gjorde i ökning vid testet... T.ex. Person 1 - 50% , Person 2 - 12% , Person 3 - 49% etc etc...= Totalt 500% .. Och det är det som sätts på flaskan/burken, för det är ingen lögn, bara vinkling... Tråkigt, men sant..
Det vinklas och vrids hela tiden... För det är just marknadsföring...
Lean-FX är en jätte bra produkt, jag använder den jämt vid deffningsperiod och vid återhämtningsperiod (alltså överträning).. Väldigt populär produkt, speciellt i USA.. Den är relativt ny i Sverige, intaget av den kom inte förrän i Maj/juni i år... Det jag gillar mest med Lean-FX, förutom egenskaperna den har, är att den är Stimulantfri.. Det är alltså ingen produkt som stirrar upp dig eller stressar dig på något vis...
Är det något mer du vill veta om Lean-FX eller AX's andra produkter så hör bara av dig till mig...
Andréas Karlsson
Athletic Xtreme I Rep

Hmm hur funkat det för dig? tänkte eftersom kortisolet MOTVERKAR inflammationer och liknande. Borde inte de hjälpa till vid överträning då? eller?
Vart verkligen sugen på att testa lean-fx bara föra att..vart kan man beställa de ifrån till bästa pris?
Jo, man kan säga som så att det hjälper mot överträning, fast snarare att det håller dom negativa effekterna nere som man får av överträning... Jag gillar verkligen produkten, det är något man kan använda sig av året runt.
Bäst pris tror jag MMSports har...
Testa du Lean-FX, men kom ihåg att det är en Stim-fri produkt, du kommer inte att känna något av produkten i sig, men du kommer märka resultat.. Förutsatt att du har kontroll på dieten och träningen![]()
Nu efter jul kommer jag gå på en deffningsperiod och kommer köra Lean-FX från Januari fram till sommaren och över sommaren... Kommer förmodligen ligga på en överdosering på 6 tabletter (jämfört med standard som är 4) i början och i slutet av perioden för att kicka igång ordentligt... Detta tillsammans med lite andra goa produkter... Ser verkligen fram emot det![]()
Andréas Karlsson
Athletic Xtreme I Rep

Okej nu har jag klickat hem en burk så vi får väl se.. Du säger att den är stim-fri? och på sidan står det att den ska ge en känsla av klar vakenhet xD aja vi får väl se vad som händer iafen fråga bara när vi enda är igång. de står bara 3 gånger om dagen, hur doserar du? en på morgonen antar jag iaf?
Jo, den klassas som stimfri då den inte innehåller koffein eller liknande ämne som "stirrar" upp en... Precis som D-vitamin, som man blir pigg och alert av är också stimfri
Jag doserar följande:
1st, direkt vid uppvak eller samband med frukosten.
1st, cirka 30 minuter innan lunch
1st, efter träningen.
Man kan experimentera lite själv och se vad man finner är bäst, men den på morgonen är den viktigaste, då det är då dina kortisolnivåer är som högst.
Andréas Karlsson
Athletic Xtreme I Rep

ja okej då är jag med.. de är bara skönt för jag tycker sånt där annat skit är obehagligtokej jaa men jag får testa då
inne på tredje eller fjärde veckan nu så de börjar synas lite
får se om de blir nå extra av detta. Återkommer!
![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)