+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Whey 80 + Gainer Pro

strand är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2010

Question Whey 80 + Gainer Pro

Jag har precis börjat träna allvarligt med styrketräning och tycker det är sjukt roligt, precis det jag behöver för att förgylla vardagen. Dock har jag några frågor jag vill ha svar på innan allt rullar som det ska. Jag är ca 176 cm, väger ca 61 kg och är 17 år. Mitt mål är att bli "biff/köttig" alltså att få mycket muskler men jag har inga planer på att deffa när jag väl kommit upp till mitt mål.

Jag har börjat äta dubbelt så mycket dubbelt så ofta som förut, dvs jag slutade äta när jag var mätt förut medan nu så äter jag ännu mer och allt för att få kaloriöverskott och gå upp i vikt.

Iaf, jag har hjälp av Whey 80 och Gainer Pro i min träning och har tidigare tagit Whey 80 i samband med frukost och innan träning medan jag har tagit Gainer Pro efter träningen. Men nu funderar jag om jag kanske ska ta Gainer Pro i samband med frukosten istället och Whey 80 enbart före träningen.

Är detta ok eller ska jag köra som tidigare? Har ni egna tips på hur jag kan använda dessa?

Till sist; Hur många av dessa drinkar kan man ta per dag i min ålder?

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Grattis till att du förstått att du behöver äta mycket! Och till att du verkar ha en sund inställning till kroppsfett! Detta är ovanligt bland tonåringar. Om du verkligen vill bli stor och stark tycker jag att du ska ta kontakt med en styrkelyfts-/atlet-/kraftsports-tyngdlyftnings-klubb. Där kommer du få hjälp på en nivå som du inte får på ett vanligt gym (och inte heller över nätet). Genom att träna med andra som har kunskap och rätt inställning kommer du nå resultat som du inte trodde var möjliga.

Fortsätt ta drinkarna som du har gjort hittills: extra protein under dagen + gainer efter träning. Huvudsaken är ändå att du äter mycket vanlig mat.

Om du inte har några medicinska problem så kan du dricka hur många drinkar som helst. Men som sagt, försök i första hand täcka ditt kaloribehov med vanlig mat. Köp en påse mandlar och knapra på dem under dagen, drick fet mjölk, komplettera med en burgare.

Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Baxpin Visa inlägg
    Grattis till att du förstått att du behöver äta mycket! Och till att du verkar ha en sund inställning till kroppsfett! Detta är ovanligt bland tonåringar. Om du verkligen vill bli stor och stark tycker jag att du ska ta kontakt med en styrkelyfts-/atlet-/kraftsports-tyngdlyftnings-klubb. Där kommer du få hjälp på en nivå som du inte får på ett vanligt gym (och inte heller över nätet). Genom att träna med andra som har kunskap och rätt inställning kommer du nå resultat som du inte trodde var möjliga.

Fortsätt ta drinkarna som du har gjort hittills: extra protein under dagen + gainer efter träning. Huvudsaken är ändå att du äter mycket vanlig mat.

Om du inte har några medicinska problem så kan du dricka hur många drinkar som helst. Men som sagt, försök i första hand täcka ditt kaloribehov med vanlig mat. Köp en påse mandlar och knapra på dem under dagen, drick fet mjölk, komplettera med en burgare.
    Låter bra, jag funderar på att ta kontakt med personalen på mitt gym om tips men ditt tips låter lite bättre, däremot kan det bli lite svårt då jag bor i Kiruna och vad jag vet så finns det inte någon atlet- eller styrkelyftsklubb.

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Kiruna har en bra atletklubb.

Klubber har oxå en YouTube-kanal om du vill kolla hur de tränar och tävlar.

Jag tror inte att du kommer ångra dig om du söker upp dem.
    Senast redigerad av Baxpin den 2010-11-05 klockan 21:36.

Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Baxpin Visa inlägg
    Kiruna har en bra atletklubb.

Klubber har oxå en YouTube-kanal om du vill kolla hur de tränar och tävlar.

Jag tror inte att du kommer ångra dig om du söker upp dem.
    Tack för att du orkade leta fram det, är rätt sugen på att ta kontakt med dem. Dock vet jag inte riktigt vad jag ska säga?

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Fråga vilka träningstider de har och när det passar att du kommer dit och kollar. Efter det så löser det sig.

Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Men ska jag fråga om de kan hjälpa mig eller ska jag bli medlem? Vad är skillnaden mellan att träna på deras gym än att träna på det vanliga gymmet?

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Vill du bli medlem? Det är det du ska ta reda på.

Den stora skillnaden är att på en styrkelyftsklubb tränar många för att tävla i styrka (du måste inte tävla). Det ställer i sin tur krav på klubben när det gäller ledare och organisation. På en klubb kommer du att få hjälp med att lära dig träna, både vad gäller det tekniska utförandet och hur du ska lägga upp ett program. Till det kommer den motivation du får genom att se andra lyfta tungt. Även om du lägger av efter några år så kommer du lära dig saker som du kommer ha nytta av hela livet, även om du börjar träna på vanliga gym.

Det finns säkert gym där du kan få samma saker, men då är det inte längre vanliga gym.

Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Har ingen lust att tävla men däremot har jag ju lust att få hjälp med min träning och så är det ju kul att träffa andra med samma intresse, så jag ska nog kontakta dem

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Whey FX - recension
    Av daniel i forum Kosttillskott
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 01:10
  2. Pro FX
    Av strength i forum Kosttillskott
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 17:37
  3. Protein, gainer och viktökningen
    Av bigor i forum Kosttillskott
    Svar: 1