När äter du ett stort mål innan träningen? Vid vilken tidpunkt?
Jag försöker äta 5 ggr om dagen men brukar ofta träna vid 20 ibland 21 på kvällen. Därefter tar jag en proteindrink men efter en timme är jag tokhungrig.
Ska jag äta ett stadigt mål mat vid 22 kanske eller vad ska jag äta, kolhydratfattigt eller inget eller vad är att rekommendera.
Träna tidigare ja jag vet men det funkar inte tyvärr.
Sorry om detta frågats 70 ggr förut men jag har precis blivit medlem här.
När äter du ett stort mål innan träningen? Vid vilken tidpunkt?
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Middag runt 18 men annars har jag struntat i det ibland och ätit sent efter träningen men det är just det som jag undrar om det är dumt.
Klart du ska äta efter din träning... Jag äter cirka 30-40 % av mitt kCal efter träningen...
Beroende på vad du har för mål med din träning, så avgör ju det lite vad du ska äta,.. Men det ska vara proteinrikt...
Andréas Karlsson
Athletic Xtreme I Rep

finns ingenting alls negativt med att äta sent på kvällen så länge de är efter ett styrkepass... och kolhydrater har ingen negativ inverkan även fast det är sent..
det gäller bara se till att du inte får i dig FÖR mycket kolisar då detta kan göra så att kroppen lägger på sig fett (i korta drag)
Sen måste du själv avgöra hur mycket kolisar du ska ha i dig efter ditt pass.. ett armpass behöver inte lika mycket som ett knäböjspass etc...![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)