+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Newbie

muskellös är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2010

Standard Newbie

Efter många års slapphet så ska jag nu äntligen ta tag i träningen och gå ner några kilo. Tanken är att gå ner i vikt för att sedan bygga upp lite muskelmassa. Jag skulle därför behöva lite tips för att optimisera träningen

1. Är det bättre att gå i ner vikt först och sedan börja styrketräna eller är det bättre att göra båda saker samtidigt ?

2. Finns det något kosttillskott som kan hjälpa mig att bränna fett snabbare ?

3. Jag hade tänkt införskaffa en stegräknare men har sett att prisspannet är ganska brett. Är det värt det att lägga lite mer pengar på en dyrare variant ? Jag hittade en stegräknare som verkade bra https://www.outdoorexperten.se/p-143...x-connect.aspx
    räcker den eller borde jag lägga mer pengar på stegräknaren ?

Karl Pilkington är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Standard

1) Alla muskelbyggare på forumet säger bygg först, deffa sen.
    2)Nej! Ät mindre och bättre, bränn mer! Om du vill bygga ät mer protein!
    3)Kan inget om stegräknare, men rekomenderar att du köper en pulsklocka till träningspassen istället!

Lycka till!

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

2) Det är en definitionssak... Jo, det finns kosttillskott som hjälper dig bli av med fettet / inte lägga på dig lika mycket fett...

Det är AI:er, Kortisolsänkare, termiska, testosteronökare etc etc... Det finns många ämnen som fungerar synergiskt tillsammans och bidrar till en önskad effekt. Det finns även aptitdämpare som gör precis det som dom låter...

Dom fungerar inte som så, som många tror...., att man tar en tablett och förbränner fett... Men med rätt träning, rätt kost , så hjälper dessa kosttillskott till en hel del... Gäller bara att veta vilka ämnen som fungerar och vilka som inte fungerar
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

MongoMan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

att bygga först och deffa sen är optimalt ja, men känner man att man inte trivs i sin kropp så tycker jag man ska göra som man vill.

Nu utgår jag ifrån att du vill gå ner först och sedan lägga på dig lite muskler

1. Styrketräning har bara positiv inverkan på viktnedgång.. Du bevarar de muskler du har (om du samtidigt äter rätt) samtidigt som efterbränningen ökar till 36 timmar eller mer efter passet Tung träning är det som gäller, med tung menar jag inte att du ska bänka 100 de första du gör utan du ska köra vad som är tungt för DIG!

2. Japp Andreas har helt rätt på den punkten. finns inget att tillägga.

3. En stegräknare tycker jag är lite bortkastat med pengar.. hellre gå efter tid! Ut och ta 1 timmes promenad om dagen eller ut och jogga 40 min eller mer 3 gånger i veckan.

Vill även poängtera att om du ska lyckas gå ner i vikt så beror det till säkert 80% på hur du äter.. du kan träna som en galning! men äter du inte mindre än vad du gör av med så går du inte ner.. Så är du ute och joggar i 2 timmar och sedan kommer hem och drar i dig en pizza så är det helt bortkastat.

Läs den klistrade tråden under deff och viktminskning så kan du läsa mer Det är en jättebra tråd och den ger dig de viktigaste du behöver veta för att lyckas gå ner i vikt.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg