+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: har deffat bort 14 kg , har även tappat 14kg i bänkpress

jämjö är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard har deffat bort 14 kg , har även tappat 14kg i bänkpress

är det en normal utveckling att tappa ett kilo i bänkpress för varje kilo man deffar bort . jag har inte slarvat med träningen och har tagit bort ungefär ett halvkilo i veckan genom att ligga på minus 500 kcal /dag . har tränat i 2 år och är lite osäker på hur mycket kcal-plus jag vågar ligga på nu när jag ska börja bygga igen ( vill inte ha magen tillbaka )

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Tja,

Det blir ett snabbt svar pga brist av tid

Man kan inte gå ned 500 gram i veckan med en diet på 500kCal mindre än förbränningen, det skulle bara ge 250 gram i nedgång per vecka. 7000 kCal = 1000 gram.

Din vikt är inte relevant till styrkan i övningar i sig, trots att du har stor nytta av att vara tyngre, speciellt vid drag-övningar.

Du kan ligga på 500 kCal plus utan att oroa dig.. Det är inte så enkelt som man tror att ligga på exakt 500 kCAl över eller under. Din kropp förbränner olika varje dag, ditt träningspass är inte likadant varje gång, du har inte soviit likadant varje natt, du har förmodligen inte ätit samma sak varje dag, etc etc etc... Du förstår nog vad jag menar...

Det som händer är att du ligger på 100 kCal minus ena dagen, 700 kCal minus en annan dag... 300 kCal plus en dag. Så du får försöka räkna ut total summan av det hela på en vecka för att få ett uttskattat intag.

Jag skulle rekommendera dig att äta på ordentligt, mät omkretsen på din mage, märker du att du växer för mycket så tagga ner med kalorierna tills du är i balans igen. Det är ett ständigt pendlande i balsen tyvärr...

Lycka till!
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

jämjö är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

tackar för svaret , nej jag har legat på ett större kalori minus om man räknar in det jag har förbränt på gymmet o promenader etc . jag tar hjälp av hälsovakten för att ha så bra koll som möjligt vad jag stoppar i mig men visst det är ju väldigt svårt att ha superkoll

MongoMan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

"""Man kan inte gå ned 500 gram i veckan med en diet på 500kCal mindre än förbränningen, det skulle bara ge 250 gram i nedgång per vecka. 7000 kCal = 1000 gram.""""

Hur tänker du nu? 500 kCal minus om dagen blir visst 500 g nedgång i veckan

500 x7 (7 dagar på en veckan) =3500 kCal

3500kCal = 500g

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. teknik bänkpress
    Av daniel85 i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 23:28
  2. Vad tar du i bänkpress?
    Av jonte_ivarsson i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 12:23
  3. Bänkpress i smith
    Av bold i forum Styrketräning
    Svar: 2