Tycker du definitivt inte ska vara missnöjd med din kropp. Det dära med att du inte kan ta av dig T-Shirten är bara en fix ide
Det släpper, tro mig...
Men är du inte nöjd med dig själv så får du börja ta tag i det, det är bara DU som kan ändra på det. Sätt upp ett mål, vad du vill förändra med din kropp, om det nu är så att du vill packa på dig muskler eller om du vill bara vara slimmad. Föreslår att du tar reda på vad du egentligen vill innan du tar tag i träningen / dieten.
Min personliga åsikt är att din kropp ser bra mycket bättre ut än många andra "svenssons" där ute, men vad jag tycker spelar ju mindre roll när du själv inte tycker så...
Däremot så kan du inte få bort pattarna som Reno skriver genom att köra mycket bröstövningar, det är ren BS. Anlednigen till att man har manboobs om jag nu får uttrycka mig så, är pga av förhöjda kortisolnivåer om är direkt länkade till din sömn och dina kostvanor. Om du bara tränar mage t.ex. , och har en fet mage, så gör det dig inte smalare eller ger dig en slimmare mage, så länge du förser dig kropp med +kCal och gynnar kortisolet. Fettet förblir och du kommer snarare se fetare ut, enda skillnaden mot innan är att dina magmuskler då t.ex. blir starkare och att du bygger på muskler, men musklerna förblir innanför fettet... Det du bör göra är att ändra din kostvanor och höja din förbränning, förslagsvis kan man även käka kortisolsänkande ämnen.
Se så, tagga till nu och ta tag i det du vill ändra i ditt liv!
Andréas Karlsson
Athletic Xtreme I Rep