+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: hur ska jag bygga?

injection är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Question hur ska jag bygga?

Jag är runt 197cm lång,och väger ungefär 90 kg.och jag hatar verkligen mitt kropp! det är så här att jag vill visa upp mitt kropp med stolhet och inte inte att undvika att ta av mig.så fort jag skaffar en flickvän så undviker jag att ta av mig framför henne och det beror främst på magen och mina pattar osv.och då framstår jag jo som en idiot. när jag har t-shirt på mig så ser det ut som att jag inte har gramm fett på mig eftersom jag är så lång.jag ska lägga upp några bilder och då hoppas jag att ni ska kunna hjälpa mig och tipsa var jag ska börja och va jag ska göra.

ImageShack: Host and Share your Photos and Videos - lebarnik016.jpg

ImageShack: Host and Share your Photos and Videos - lebarnik011.jpg

Renos avatar
    Reno är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

1. Du är inte fet

Om du vill få bort "pattarna" eller vad du vill kalla dem, så kör mycket bröst övningar. pänkpress,hantelpress,armhävningar etc

Du måste vara lite mer specefik med vad du vill ha hjälp med, vill bara bygga muskler eller vill du gå ner i vikt också...etc?

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Tycker du definitivt inte ska vara missnöjd med din kropp. Det dära med att du inte kan ta av dig T-Shirten är bara en fix ide Det släpper, tro mig...

Men är du inte nöjd med dig själv så får du börja ta tag i det, det är bara DU som kan ändra på det. Sätt upp ett mål, vad du vill förändra med din kropp, om det nu är så att du vill packa på dig muskler eller om du vill bara vara slimmad. Föreslår att du tar reda på vad du egentligen vill innan du tar tag i träningen / dieten.

Min personliga åsikt är att din kropp ser bra mycket bättre ut än många andra "svenssons" där ute, men vad jag tycker spelar ju mindre roll när du själv inte tycker så...

Däremot så kan du inte få bort pattarna som Reno skriver genom att köra mycket bröstövningar, det är ren BS. Anlednigen till att man har manboobs om jag nu får uttrycka mig så, är pga av förhöjda kortisolnivåer om är direkt länkade till din sömn och dina kostvanor. Om du bara tränar mage t.ex. , och har en fet mage, så gör det dig inte smalare eller ger dig en slimmare mage, så länge du förser dig kropp med +kCal och gynnar kortisolet. Fettet förblir och du kommer snarare se fetare ut, enda skillnaden mot innan är att dina magmuskler då t.ex. blir starkare och att du bygger på muskler, men musklerna förblir innanför fettet... Det du bör göra är att ändra din kostvanor och höja din förbränning, förslagsvis kan man även käka kortisolsänkande ämnen.

Se så, tagga till nu och ta tag i det du vill ändra i ditt liv!
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

injection är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Standard

tack ska ni ha grabbar,för att va mer specifik..så vill jag bygga muskler men inte överdrivet,eftersom jag är så lång och stor så hade jag sett ut som ett missfoster haha.jag vill få bort fettet..och bygga muskler samtidigt..men det jag är rädd för, är att gå upp i vikt,eftersom när jag va yngre så va jag överviktigt så jag har lite komplex av det och det är väl darför jag inte riktigt är nöjd med min kropp.vill bara ha en fin kropp med lite muskler på.jag kan inte så mycket om kost,men jag äter hemlagad mat,godis kan jag leva utan det är inga problem,men nu när jag ska börja gymma,va rekommenderar ni..ska jag dricka protein drinkar..kreatin..är ingen expert på det..så jag vill ha lite tips.

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Då ska vi börja med att reda ut en sak.... Godis är inte onyttigt... Dock kan det göra att du enkelt överskrider din dagliga förbränning, och DET gör att du lägger på dig vikt. Det du ska se till att göra, är att lägga din intag under din förbränning, och på så vis kommer du nå det du vill ha , så som jag uppfattar det. Godis kan vara onyttigt i ditt syfte, om det intas vid fel tidpunkt, vilket skulle vara om du redan har ätit över din dagliga förbränning, men även så skulle en rostbiff vara det också...

Eftersom du önskar viktnedgång, så tycker jag inte du ska välja något av det du nämnde, förutom kanske protein för att ta som mellanmål för att hålla proteinintaget högt. Om du ska slänga ut pengar på kosttillskott, så bör du hålla dig till fettförbrännade produkter som på så sätt sänker ditt överskott på kortisol. Alternativt kan du ge dig på Aromatashämmare. Men absolut enklast är bara att hålla koll på vad du äter och dricker under dagen, skriv det i en logg, räkna ut kcal i det hela.. För komplicerat ? Skicka ett mail till mig så ser jag till att hjälpa dig...

Du når mig på:

Andreas@AnabolicX.com
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. bygga muskler bränna fett
    Av trosten i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 17:18
  2. Hur intensivt ska man träna?
    Av vikke i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 14:19
  3. Bygga större muskler
    Av nemo i forum Styrketräning
    Svar: 1