+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Samarbete för att stärka motivationen!

Lime är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Smile Samarbete för att stärka motivationen!

Hej!
    Jag är en glad tjej som läser på högskolan inom området hälsa (men läser ej till PT). Jag skulle vilja gå ner några kilo (ca 5) men känner att jag behöver extra motivation.

Jag har en idé om att samarbeta med någon via mejl. Vi kan då stötta varandra, hålla koll på varandra och rapportera våra framgångar/motgångar inom kost och motion till varandra under några veckor.

Idén kommer från det att det finns personliga tränare som jobbar via mejl, men till en rejäl kostnad. Samma idé skulle kunna användas av oss som inte jobbar som PT, utan istället har ett personligt mål att gå ner i vikt och kan hjälpa varandra gratis.

Jag söker någon som är nyfiken på detta. Är det någon tycker detta upplägg låter intressant?

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Låter mycket intressant!
    Jobbar själv som PT och idén med att jobba med sina kunder via mail är att kunden, framförallt män, är mer ärliga vid datorn än i verkligheten.
    Jag själv jobbar dock inte med denna typen av upplägg men skulle mycket väll kunna testa, men har senare planer på att innan första mötet med kunden att den skriver lite av sig själv i ett mail och förhoppningsvis kan vara lite mer ärlig

Vill du ha tips och trick eller bara skriva dina framgångar, även motgångar i din träning/kost så tveka inte att maila mig (obs jag tar ej betalt, haha)

Lycka till nu!
    Robbban

demarston är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011

Standard

Nja, att pennfajtas över träningen känns inte som det leder någonvart för mig! Bättre att spendera tiden på gymmet!

mombie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Hej!