+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Samarbete för att stärka motivationen!

Lime är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Smile Samarbete för att stärka motivationen!

Hej!
    Jag är en glad tjej som läser på högskolan inom området hälsa (men läser ej till PT). Jag skulle vilja gå ner några kilo (ca 5) men känner att jag behöver extra motivation.

Jag har en idé om att samarbeta med någon via mejl. Vi kan då stötta varandra, hålla koll på varandra och rapportera våra framgångar/motgångar inom kost och motion till varandra under några veckor.

Idén kommer från det att det finns personliga tränare som jobbar via mejl, men till en rejäl kostnad. Samma idé skulle kunna användas av oss som inte jobbar som PT, utan istället har ett personligt mål att gå ner i vikt och kan hjälpa varandra gratis.

Jag söker någon som är nyfiken på detta. Är det någon tycker detta upplägg låter intressant?

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Låter mycket intressant!
    Jobbar själv som PT och idén med att jobba med sina kunder via mail är att kunden, framförallt män, är mer ärliga vid datorn än i verkligheten.
    Jag själv jobbar dock inte med denna typen av upplägg men skulle mycket väll kunna testa, men har senare planer på att innan första mötet med kunden att den skriver lite av sig själv i ett mail och förhoppningsvis kan vara lite mer ärlig

Vill du ha tips och trick eller bara skriva dina framgångar, även motgångar i din träning/kost så tveka inte att maila mig (obs jag tar ej betalt, haha)

Lycka till nu!
    Robbban

demarston är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2011

Standard

Nja, att pennfajtas över träningen känns inte som det leder någonvart för mig! Bättre att spendera tiden på gymmet!

mombie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Hej!

Jag skulle kunna tänka mig att behöva få och ge motivation! Är själv en glad tjej som har gått ner 8kg och ska ner ytterligare 10kg till =) tränar ca 2-3ggr/v och försöker hålla koll på det jag käkar.

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av mombie Visa inlägg
    Hej!

Jag skulle kunna tänka mig att behöva få och ge motivation! Är själv en glad tjej som har gått ner 8kg och ska ner ytterligare 10kg till =) tränar ca 2-3ggr/v och försöker hålla koll på det jag käkar.
    Snyggt jobbat med 8kg! hur länge har du tränat och vad tränar du?
    10kg blir inga problem, ser du bara ditt mål framför dig varje dag så blir motivationen inga problem!
    BB och Lic. Personlig tränare

Peach är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Jag hade tyckt det vore intressant att testa iaf

Är också en glad tjej som läst inom hälsa, fast näringslära mest för skojs skull. Det är dock två skilda saker mellan att veta hur man bör hålla kosten, och faktiskt att göra det....^^

Jag har själv börjat träna på riktigt nu, men även om kondisen blivit sjukt mycket bättre när jag tagit tiden på löpningen, har det inte hänt mycket rent utseendemässigt eller med styrkan. Bristen på resultat tar verkligen död på motivationen totalt, men kanske det kommer tillbaka när man får lite pepp?

Är dock helt ny på forumet, vet inte riktigt hur det funkar? Mejlar man varandra genom detta forumet eller hotmail?
    Senast redigerad av Peach den 2011-10-14 klockan 11:45.

mombie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

Standard

Jag är också ny på forumet men tror att det är bäst att vi maila till varandras riktiga mailar. Du kan få min här! millizent@hotmail.com! =)

lättochlagom är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2012

Standard

Min erfarenhet är att man skall försöka träffa sin PT eller träna i en grupp då och då - visst en del har ínte möjligheten och då email mycket bra men det kommer aldrig överträffa möten i det dagliga livet. Det ger så mycket mer till träningen. När jag tränar med andra orkar jag alltid mera, ser fler möjligheter osv.
    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Ålder för att styrketräna
    Av babun i forum Styrketräning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 14:23
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 13:13
  3. kosttillskott för att bli muskulös
    Av omega i forum Kosttillskott
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 15:23
  4. Gripen för att vara vältränad