Till att börja med vet jag inte om du skall göra allt på samma gång. Det är en ganska drastiskt förändring om du dels, slutar äta det du brukar, börjar träna och också ska sluta att snusa. Det blir en hel del att ta itu med och frågan är om du kommer palla göra det?
Jag ser att Flertalet av medlemmarna på forumet är i "toptrim" redan innan de börjar sin träning. Iaf i toptrim om jag jämför med mig själv
Man kan vara lika missnöjd med sin kropp även om man är smal och tanig eller om man är lite överviktig. Huvudsaken är att man kämpar för att komma framåt och sätter upp delmål i sin träning och det visuella så man ser att man når framsteg och sporrar sig själv. Bara en sådan sak som att kunna lyfta något kilo extra ger en jävla kick i självförtroendet att vilja fortsätta.
Men man får heller inte vara svag för tillbakagångar. Det kommer hända och man får inte ge upp när det väl inträffar. Bara kör vidare så kommer man över även nästa hinder.
Vad är det för träning du tänkt börja utföra? Ska du blanda styrketräning och kondition? Vilken form är du ute efter?
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.