+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Mål: 10 kilo lättare å i form!

rixxard är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard Mål: 10 kilo lättare å i form!

Hej alla!

Jag har efter en sambofälla som utmynnade i ett år utav Dålig kost tappat formen Helt!!!! Idag är jag 27 år, ca 1,78 lång och väger 84 pannor. Utav dessa 84 pannor är garanterat 10-15 kg ren isolering mot kyla

Jag har iaf bestämt mig att under vintern köra stenhårt med träning för att eventuellt till sommaren hitta en ny sambo *hehe!* Självförtroende å form hänger ju ihop =)

Jag förstår att det är svårt att bränna fett Och bygga muskler samtidigt. Det går i alla fall inte riktigt hand i hand. Men jag är nöjd med att bränna till en början..

Vad har ni för tips till mig?

-Äta Sund mat som utesluten är hemmalagad. Mycket sallad och mycket protein.
    -Se till att ha 5 måltider per dag i olika former.
    -Äta kostillskott som protein, cla, vitaminer och koffeintabletter.
    -Ta morgonprommenader, kanske med stavar.
    -Löpa på gymmet 30min Varje dag.
    -Träna med vikter 3-4 ggr/v, riktigt Tungt med olika fokus per träningsdag.

Jag vet att det inte finns några genvägar utan att det är Hårt jobb som ger resultat.
    Jag ser att Flertalet av medlemmarna på forumet är i "toptrim" redan innan de börjar sin träning. Iaf i toptrim om jag jämför med mig själv..

Finns det ingen som känner igen min situation och kan ge lite motivationstips och ett generellt träningsprogram?!

Till allt detta har jag tänkt att sluta snusa och ser träningen som ett verktyg att lyckas med detta. Att ha träningen som en "slagpåse" för all agression som kommer i och med nikotinbristen och att endorfinerna hjälper mig på vägen =)

Hoppas på svar
    Rixxard

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Till att börja med vet jag inte om du skall göra allt på samma gång. Det är en ganska drastiskt förändring om du dels, slutar äta det du brukar, börjar träna och också ska sluta att snusa. Det blir en hel del att ta itu med och frågan är om du kommer palla göra det?

Jag ser att Flertalet av medlemmarna på forumet är i "toptrim" redan innan de börjar sin träning. Iaf i toptrim om jag jämför med mig själv
    Man kan vara lika missnöjd med sin kropp även om man är smal och tanig eller om man är lite överviktig. Huvudsaken är att man kämpar för att komma framåt och sätter upp delmål i sin träning och det visuella så man ser att man når framsteg och sporrar sig själv. Bara en sådan sak som att kunna lyfta något kilo extra ger en jävla kick i självförtroendet att vilja fortsätta.

Men man får heller inte vara svag för tillbakagångar. Det kommer hända och man får inte ge upp när det väl inträffar. Bara kör vidare så kommer man över även nästa hinder.

Vad är det för träning du tänkt börja utföra? Ska du blanda styrketräning och kondition? Vilken form är du ute efter?
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Reg.datum
    Jun 2009

Standard

..mmm jag förstår vad du menar. Kan ju kanske bli lite mycket men jag har kommit en bit på väg redan nu. Har ungefär gått ner 10 kg sen nyår så det har redan hänt lite. Körde tex halvvättern i somras och det gav en hel del boost för självförtroendet faktiskt. Ett delmål lixom!

I fråga om maten så är den förbättrad sen tidigare men kan bli mera strikt. Se till att äta mera regelbundet och snäppet nyttigare.

Snusningen kommer bli ett .. Ja.. He*vete.. men det borde ordna sig med träningen, hoppas jag iaf

Jag har väl som mål att bli fit helt enkelt. 10 kg å i form som rubriken säger :-)
    Men du har rätt. Det kan kanske bli lite väl mycket och bakslag kan komma men jag får se det som ett projekt till sommaren!

Reg.datum
    Jun 2009

Standard

Din fråga om styrketråning eller motion:

Jag har väl mestadels tänkt mig motion för det är det jag behöver mest men styrketräning ökar ju på metabolismen drastiskt och efterbränningen kommer igång.

Har du/ni några synpunkter till ett passande träningsprogram eller iaf en inriktning till ett sådant?

Reg.datum
    Jun 2009

Standard

Din fråga om styrketråning eller motion:

Jag har väl mestadels tänkt mig motion för det är det jag behöver mest men styrketräning ökar ju på metabolismen drastiskt och efterbränningen kommer igång.

Har du/ni några synpunkter till ett passande träningsprogram eller iaf en inriktning till ett sådant?

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Hur mycket motsvarar ett kilo muskler i fett?
    Av Amoniak i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 22:56
  2. Bra och rimliga mål?
    Av petronella i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 12:46
  3. ginseng i bäst form
    Av casandra i forum Hälsokost
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 22:12
  4. Nuvarande form