Jag är inget proffs direktMen jag skulle föreslå att satsa på en sak i taget. Antingen träna styrke eller kondition. För om du tex springer så förbränner du massor dvs. du går ner i vikt (löpning är effektivaste sättet att förbränna på) Och om du tränar löpning så kommer du få bättre kondition, bli snabbare & gå ner i vikt!
Har du tänkt gå på ett gym eller träna hemma?
Det finns många olika övningar som du kan göra med din kroppsvikt och hantlar om du ska styrketräna, men jag råder dig att skaffa ett gym kort och börja köra där istället (om du vill styrketräna) då blir allt seriösare osv. Dem flesta gym har även cyklar / Löpband och andra konditions maskiner.
Sen det hära med kosten är ju också viktigt. Börja dagen med att äta en stadig frukost (jag rekommenderar müsli med fil / yoghurt eller gröt) går fort att göra och är gott / mättande och framför allt nyttigt! Sen så om du inte vill gå upp i vikt, så tänk på att inte äta mycket skräpmat, ät vanliga tider dvs. gå inte till max och köp ett skrov kl 22.00 för att du är sugen på mat. Ett bra tips om du blir sugen på något är att gå ut och gå.
Försök att hålla dig till vanligt husmanskost.
Ett sista tips om du vill gå ner i vikt, så ska man promenera på morgonen. Då förbränner man extra mycket!![]()
Hoppas jag har kunnat hjälpa dig!som sagt är långt ifrån ett proffs på detta, men har lärt mig ganska mycket genom att kolla igenom detta forum.
Lycka till!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat
Men jag skulle föreslå att satsa på en sak i taget. Antingen träna styrke eller kondition. För om du tex springer så förbränner du massor dvs. du går ner i vikt (löpning är effektivaste sättet att förbränna på) Och om du tränar löpning så kommer du få bättre kondition, bli snabbare & gå ner i vikt!
dock blev det orientering i 1timme och 20 minuter det var kul