+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Viktökning

monnica är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard Viktökning

Vet inte om det är rätt att posta det här, men det känns som det passar bäst här.

Viktökning kan vara ett minst lika stort problem som viktminskning.

Jag är en tjej som är naturligt smal och har alltid varit. Jag har alltid fått höra från andra att jag är så väldigt smal. Själv har det varit väldigt jobbigt när man var yngre, men nu tycker jag ändå om hur jag ser ut. Hellre smal än tjock. Men trots detta vill jag ändå försöka gå upp i vikt, men på rätt sätt.

Jag är 1.72cm lång, väger 55kg och är 28år. Jag är alltså väldigt smal, men har övervikt runt magen. Det är det enda stället jag går upp på. Lite löst fett kring rumpan också, men den är ändå fast och fin.

Hur går man upp i vikt på hela kroppen och inte bara på magen?`

Jag har stor aptit och älskar det mesta i matväg. Tränar just nu 4 dgr/veckan lite varierat med styrka, kond och yoga.

Äter lunch och middag alla dagar i veckan. Frukosten är det väl lite si och så med, hinns inte med direkt på vardagarna. Vet att den är väldigt viktig. Blir när man kommer till jobbet först vid 9.30, då 2 mackor med marmelad

Tacksam för lite råd och tips

linus_en95 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av monnica Visa inlägg
    Tränar just nu 4 dgr/veckan lite varierat med styrka, kond och yoga.
    Om du tränar så mycket bör du äta mycket oxå om du vill gå upp i vikt. Testa med att slänga in fler måltider om du har tid! Sen bör du öka mängden kalorier som du äter per måltid, det vill säga ät mer! Optimalt så bör du försöka få i dig mest kalorier genom protein dvs kött.
    Om inget hjälper så testa med en gainer, två gånger om dagen som ett lätt mellmål, en gång mellan lunch och middag och en gång några timmar efter middagen.
    Förslag på Gainer är följande :
    Gainer Pro, 4 kg, Jordgubb

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Äh, ät mer helt enkelt. Det är den faktorn som avgör om du ska gå upp i vikt, sen är det din träning som avgör vad det blir för viktuppgång du får, om det är fett eller om det är muskler.

Du vet redan svaret på din fråga, så som du skriver angående frukost... Ät en ordentlig frukost. Hur har du det med ditt sovande ? Fettansamlig runt magen är tecken på höga kortisolnivåer, vilket även kan bildas av överträning och för dålig sömn.

Berätta gärna mer hur du tränar och varför/vart du vill gå upp i vikt ?
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. stannat i viktökning
    Av fager i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 20:05
  2. viktökning
    Av emper i forum Mat och dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 17:44
  3. viktökning!
    Av CHEVY63 i forum Kosttillskott
    Svar: 15