+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Behöver lite prohjälp :)

jörgen2 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2009

Question Behöver lite prohjälp :)

Hej tränat en kortare period nu, men jag har viljan och suget att fortsätta mkt länge.

Det enda problemet är detta med kosten. Läser överallt om alla kvarghavregryn-proteinmix, Måste man äta massa "skräp" för att träna och bli stark och ha ork ?

Jag köpte proteinpulver som jag tar 2-3 gånger på dag för jag tror inte att jag får i mig mina 200-300g protein utan.

En typisk dag för mig ser ut såhär:

Frukost: Havregrynsgröt + en macka med något pålägg, ofta ägg + proteindrink.

Mellanmål kan bli någon frukt kanske någon macka brors på om jag är på jobbet eller hemma.

Middag blir på jobbet och dom har alltid 2-3 rätter att välja på, blir den med mest kött + lite sallad / bönor osv mörkt bröd.

Träning direkt efter jobbet, proteindrink + banan efter träningen.

När jag kommer hem brukar jag slänga ihop lite pasta eller några mackor bara för att få i mig någonting.

Kvällsmat brukar bli en stor sådan 3-4 mackor 1-2 ägg, blir dålig i magen av mjölk har jag märkt iallfall stora mängder som jag har hällt i mig när jag börjat träna så dricker mer vatten nu.
    En proteindrink innan läggdags.

Här är problemet måste man räkna å väga allt man äter för att komma upp i rätt nivåer, eller räcker det att äta mycket vid varje tillfälle och försöka att välja proteinrik mat ofta ?

Sen att jag jobbar 3skift gör la inte saken bättre men då blir det ju mat dygnet runt, då bör jag ju få i mig så det räcker.

Ajja någon vänlig själ som skulle kunna besvara mina frågor

jörgen2 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard

kan tillägga att jag tränar 3 dagar i veckan tänkte utöka det till 4 om en månad eller två.
    Vikt nu är 102, längd 196 kan tänka mig att jag ska äta över kanske 4000 kalorier om dagen för att det ska bli bra

noshornins avatar
    noshornin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    17

Standard

Om du vill gå upp i vikt så behöver du inte räkna kalorier. Ät så mycket du kan och så ofta du kan. Om du har problem med att du inte blir hungrig så dra ner på fibrerna.
    Aggressivitet visar på rädsla och bristande teknik.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Äter jag för lite?
    Av odemsbu i forum Mat och dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 16:51
  2. lite frågor
    Av björn i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 21:47
  3. tar lite i utfall
    Av halstahammar i forum Styrketräning
    Svar: 3