+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: bra träningschema?

rilllson är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Standard bra träningschema?

tränat seriöst i snrt ett år och gått från 69 till 82 kilo! men nu har de stannat och ska göra om mitt träningsschema lite. målet e gå upp så mycket som möjligt i muskelmassa. va tycker ni om de här`?

måndag-rygg
    skivstångsrodd 3set 4-8 reps
    latsdrag 3set 4-8 reps
    latsdrag med v handtag 2set 4-8 reps
    chins 3sets så många orkar varje gång

tisdag-bröst
    bänkpress 3set 4-8 reps
    lutande hantelpress 3set 4-8 reps
    hantelpress 3set 4-8 reps
    flyes 2set 4-8 reps

onsdag -axlar,mage
    sittande hantelpress 3set 4-8 reps
    hantellyftr sidan 3set 4-8 reps
    framåtböjd hantellyft 3set 4-8 reps
    militärpress smithmaskin 3set 4-8 reps

torsdag- ben
    vadpress smith 3set 4-8 reps
    sittande vadpress 3set 4-8 reps
    knäböj 3set 4-8 reps
    bencurl 3set 4-8 reps
    benspark 3set 4-8 reps

fredag - armar

biceps
    hantlar 3set 4-8 reps
    curlstång 3set 4-8 reps
    kabeldrag 3set 4-8 reps

triceps
    smal bänkpress 3set 4-8 reps
    pushdowns 3set 4-8 reps
    liggande tricepspress 3set 4-8 reps

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Kommer nog komma en hel del personliga åsikter här, och här är min...

Jag hade ändrat repsen till 4-6 med tyngre vikter...
    Kört alla tunga övningar i början av passen... såsom Militärpress i början istället för slutet...
    Hade inte börjat med vaderna, då du kommer behöva värma upp resten av benen innan du kan påbörja knäböjen t.ex.
    Börjar du med knäböj, så behöver du inte värma upp för vaderna.. (Säg vad man vill om vader, men jag anser att alla muskelgrupper ska värmas upp oavsett hur små / stora dom är..)

Annars tycker jag det ser bra ut. Hur är det med kosten då ? Har du koll på den ? I takt med du växer, så behöver du även äta mer... Något som ofta leder till stagnationer i utveckligen.
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

Reg.datum
    Okt 2010

Standard

tack bra grejer jag kan tänka på!

när de gäller kosten försöker ja så gott ja kan, men inte alltid så lätt när bara bott ensam nått år och min matlagning inte e den bästa och mest varierande!

0700
    2-3 knäckebröd med keso
    proteindrink plus kreatin
    0900
    4 mackor med skinka eller ost
    1100
    lunch på jobbet äter ure så beror på va som finns på menyn
    1700
    middag
    försöker laga kyckling eller fisk så ofta som mjöjligt
    1800
    träning efter gainer
    2000
    kvällsmål den kan variera ganska mycket från matrester till mackor.

hur ser de ut e de för lite? tips ska tänka på när de gäller kosten?

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Svårt att säga utan att räkna ut kCal på hela dagsintaget...Men, och nu är det min åsikt... Jag hade dumpat knäckebröden, och ätit mer snabba kolhydrater och protein direkt vid 7, sen vid 9 hade jag nog droppar kolhydraterna och ökat upp med mera fett och proteiner.
    Lunch, svårt att säga eftersom du äter ute, men en kötträtt är ju bara att rekommendera.

Lunchen vid 17.00 gillar jag inte rikigt, det är alldeles för tätt in på att äta en så pass stor måltid inför passet, du har inte möjlighet att äta något vid 15.00 tiden istället ? och istället proppa i dig BCAA/kolhydrater , Protein/kolhydrater innan träningen precis istället ?

Likaså vid 20.00 så hade jag gärna ätit mycket protein och FETT...

Vill du öka i massa så måste du se till att äta, det är inte alltid så lätt som vissa tror.. Vissa har lika mycket problem att gå upp i vikt som vissa har att gå ned i vikt...
    Själv så ligger jag på bulkperiod och har fortfarande inte gått upp något att nämna, eller tror att det är 1 kilo nu på ett antal veckor...Måste öka intaget av mitt fettintag, så idag blir det en hel påse med chilinötter för att fylla upp protein och fettkvoten ...

Ett tips är bara att vara kreativ och var inte rädd för fett! Sen kommer vi ju alla till en punkt där det känns som man har stagnerat totalt och bara står och stampar... Går du inte upp i vikt så äter du helt enkelt för lite
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

Reg.datum
    Okt 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Andreas Visa inlägg
    Svårt att säga utan att räkna ut kCal på hela dagsintaget...Men, och nu är det min åsikt... Jag hade dumpat knäckebröden, och ätit mer snabba kolhydrater och protein direkt vid 7, sen vid 9 hade jag nog droppar kolhydraterna och ökat upp med mera fett och proteiner.
    Lunch, svårt att säga eftersom du äter ute, men en kötträtt är ju bara att rekommendera.

Lunchen vid 17.00 gillar jag inte rikigt, det är alldeles för tätt in på att äta en så pass stor måltid inför passet, du har inte möjlighet att äta något vid 15.00 tiden istället ? och istället proppa i dig BCAA/kolhydrater , Protein/kolhydrater innan träningen precis istället ?

Likaså vid 20.00 så hade jag gärna ätit mycket protein och FETT...

Vill du öka i massa så måste du se till att äta, det är inte alltid så lätt som vissa tror.. Vissa har lika mycket problem att gå upp i vikt som vissa har att gå ned i vikt...
    Själv så ligger jag på bulkperiod och har fortfarande inte gått upp något att nämna, eller tror att det är 1 kilo nu på ett antal veckor...Måste öka intaget av mitt fettintag, så idag blir det en hel påse med chilinötter för att fylla upp protein och fettkvoten ...

Ett tips är bara att vara kreativ och var inte rädd för fett! Sen kommer vi ju alla till en punkt där det känns som man har stagnerat totalt och bara står och stampar... Går du inte upp i vikt så äter du helt enkelt för lite

va ger du för tips då till frukost vi 7 och 9 tiden?
    sen middag kör ja numera efter träningen och äter snabba kolhydrater o protein innan träning nu
    försker äta så mycket som möjligt och sköter kosten mer nu!
    Senast redigerad av rilllson den 2010-10-14 klockan 20:59.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. mitt träningschema - bra eller dåligt?
    Av Guderian92 i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 21:59
  2. Hjälp mig med ett träningschema för att gå ner i vikt.
    Av Fjollan i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 19:13
  3. träningschema 6 dagar
    Av kakan i forum Träningsprogram
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 11:46
  4. Träningschema för en nybörjare
    Av zeyno i forum Träningsprogram
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 17:14
  5. träningschema +kampsport. För mycket?
    Av Marcus83j i forum Träningsprogram
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 16:04

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg