+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: hur ofta?

emmam är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard hur ofta?

hej! jag har precis börjat med styrketräning för en 3 veckor sedan. är väldigt otränad, men normalviktig, så mina avsikter är mest att bli mer fast, stärka rygg/axlar och få upp konditionen (samt att kunna äta godis med gott samvete).
    har fått ett styrkepass upplagt av en gym-instruktör som tar ca 45 minuter att gå igenom. undrar dock hur många gånger i veckan som är lagom för att känna av något resultat och inte bryta ner musklerna? brukar köra 4-5 dagar i veckan och kondition (spinning/crosstrainer 45 min.) 3 dagar.

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av emmam Visa inlägg
    hej! jag har precis börjat med styrketräning för en 3 veckor sedan. är väldigt otränad, men normalviktig, så mina avsikter är mest att bli mer fast, stärka rygg/axlar och få upp konditionen (samt att kunna äta godis med gott samvete).
    har fått ett styrkepass upplagt av en gym-instruktör som tar ca 45 minuter att gå igenom. undrar dock hur många gånger i veckan som är lagom för att känna av något resultat och inte bryta ner musklerna? brukar köra 4-5 dagar i veckan och kondition (spinning/crosstrainer 45 min.) 3 dagar.
    Hur ser schemat ut? är det ett 3 split?
    Du kan träna 3 ggr/v och se goda resultat.
    Varje muskel behöver 72h vila så fundera ut hur du skall lägga upp schemat och vilka dagar du kör vilken muskel.
    Klart du kan äta godis med gott samvete, men du hade väll inte tänkt att äta det varje dag?
    Godis på helgen gör ingen skada!
    Jag kan egentligen skriva hur mycket som helst men om det är nått så är det bara att fråga!
    /Robbban

Arne P.s avatar
    Arne P. är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av emmam Visa inlägg
    Som den rena nybörjare du är så räcker 2 -max 3 dagar i veckan och ett enkelt helkroppsprogram ca 7 övningar. Finns ingen anledning att börja köra med splittrade program när din kropp knappt ens vet vad styrketräning är.
    Tungt tyngre tyngst! Träningspraktik är mycket viktigare än teori...

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. hur ofta stretcha?
    Av Bullmamma i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 17:58
  2. Hur ofta träna för nybörjare?
    Av medius i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 00:51
  3. HUr länge ska man simma eller hur långt skam an simma?
    Av Loke i forum Motion och kondition
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 15:24
  4. Träna, hur ofta?
    Av wisra i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 21:58
  5. Hur ofta ska man träna
    Av whow i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 20:28

Behörigheter för att posta