+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Nuvarande form... Osäker på vad man ska göra.

Malus är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2010

Standard Nuvarande form... Osäker på vad man ska göra.

Tjenare!

Jag har börjat styrketräna nu i 3 månader , 3-4 ggr i veckan och växlar mellan 2-3 ggr kondition.
    Här har jag bifogat ett par bilder på migsjälv, samt en gammal bild då jag lyckades gå ner 37kg.

Saken är att jag vet inte hur jag skall gå vidare nu eftersom ni kan se så har jag en hel del underhudsfett kvar på buken samt att jag lider av gynekomnasti( se wikipedia).
    Så för att nå min drömkropp som jag har inom ett långsiktigt planerande så vill jag veta hur jag ska göra. Har läst en jäkla massa på nätet om att man verkligen inte kan bygga muskler samtidigt man går ner i fett. Saken är att så som jag ser ut nu vill jag verkligen inte gå upp mer i fett, samt vet inte hur mkt jag kan gå ner eftersom mina revben sticker ut ganska mycket redan nu, så jag ser ut som en sjukling.

Mitt träningsschema:
    Träningschema - PT utvecklat för ren muskeluppbyggnad ( obs mitt förra alias, glömde bort att jag hade reggat här så jag reggade igen )

Min kost:
    Robust och förvirrad

Var god tipsa på hur jag ska gå tillväga med mitt dilemma!

Tack på förhand!
    Bifogade bilder

Jubbe är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    67

Standard

måste bara säga att du ska ha creeds för att ha gått ner 37 kg !

ep1c är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2010

Standard

mycket bra att du har gått ner så mycket =)

för att få bort underhudsfett och få 6-pack så kan du köra core övningar, då tränar du "inre magmusklerna" .
    du får söka på core övningar men plankan är ett exempel o den kan man köra på olika sätt

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Att få magrutor har inget med hur mycket eller hur starka dina magmuskler är, det handlar om kroppsfetts%. Har du för mycket kroppsfetts% så syns dom inte hur mycket du än tränar.. Det kan snarare få tvärtom effekt (utseendemässigt), ju större magmuskler ju större ser magen ut. Fettet kring magen försvinner inte för att du kör en massa situps eller statiskstyrka för magen.

Jag hade rekommenderat en striktare kost eller högre förbränningsträning. Alternativt en kortisolsänkande kosttillskott som hjälper dig få bukt på dom nivåerna.

Jag själv ligger på bulksäsong nu och har fortfarande dom 4 översta magrutorna synliga... Jag tränar aldrig magen, jag anser att den får tillräckligt med träning då jag kör mina andra basövningar på styrketräningen...
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

Malus är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2010

Standard

Tack för svaren!

Att gå ner i vikt är väldigt enkelt jämfört med styrketränings djungeln =P

Striktare kost... saken är att nu har jag inte unnat mig ngt onyttigt alls förutom alkohol de senaste 3,5 månaderna. Alltså inget godis, glass, bakelser, dricka el snacks. inte ens smakat minsta lilla av något utav dem.

Äter nästan bara fiberrikt knäckebröd som Sport+ samt äter alltid halva tallriken med grönsaker och nästan ingen sås.
    Efter ditt förra tips Andreas har jag börjat räkna kcal och jämför med vad min kropp förbränner varje dag.
    Det enda som jag "slarvar" med är när jag äter ngn mat jag inte själv har lagat. Då brukar jag göra en uppskattning på 700-1000 kcal på vad maten innehåller.

Jag vet inte om jag ska bulka nu och sedan deffa, känns ingen ide att deffa först och bulka sedan?

Tänkte isf Bulka nu tom Början på april då jag ska göra en stor operation. Efter operationen kan jag inte göra ngn träning mellan 3-5 veckor efteråt. Och sedan deffa.

pinjol är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

-37kg! Pinjol imponerad! Bra jobbat.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Vilken tid ska man träna?
    Av vitring i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 23:33
  2. HUr länge ska man simma eller hur långt skam an simma?
    Av Loke i forum Motion och kondition
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 15:24
  3. Nuvarande form
    Av reiders i forum Din nuvarande form
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 13:42
  4. Hur intensivt ska man träna?
    Av vikke i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 14:19
  5. Hur ofta ska man träna