Nu är det så att jag skadat ryggen (ryggskott) plus leder och korsband i ett knä och får träna om fem veckor om jag har tur. Jag har tränat kickboxning som i sig är en mycket fysiskt krävande sport och jag har då inte behövt tänka åp avd jag äter och så vidare då jag inte tycker att kalorier är så modernt att ränka när man tränar.
Men när jag nu inte får röra mig så mycket mer än att simma och powerwalka så kommer jag att må rätt dåligt psykiskt eftersom att jag har mycket energi i mig vanligtvis (även efter träning och så vidare).
Jag vill inte gå upp i vikt nu när jag inte får röra mig och behöver då äta riktigt bra mat och så vidare, så jag behöver hjälp av er med lite mattips och så vidare.
Vad är bra?
Vad är inte bra?
Någonting ni har att rekommendera?
Vissa ämnen/tillsatser jag ska undvika?
Mitt "mål" (kan man säga) är att gå ned i vikt snarare, då måste jag ju i princip äta 0 varje dag i 5 veckor men hur blir det med återhämtningen av knä och rygg då?

Din diet har inte så stor påverkan på läkningsprocessen av dina skador (om du inte lägger dig på ett kraftigt kaloriunderskott).
Jag går ner i vikt när jag äter mindre. Där tar mina kunskaper om viktminskning slut.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)