+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kosttillskott för en med viktökningsproblem

jonathan2 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard Kosttillskott för en med viktökningsproblem

Hej muscles.se!

Jag har varit lite av en periodare när det kommit till träning, men nu den här hösten är jag igång igen.

Men saken är den att jag har alltid haft enorma "problem" med att gå upp i vikt, jag har i princip vägt samma vikt sedan jag var 14 år (är 26 nu) - oavsett vad jag har haft för livsföring eller vad jag har ätit.

Senaste gången jag hade en träningsperiod tränade jag tre gånger i veckan och åt bra men jag tror att jag bara lyckades gå upp 2 kilo på 6 månader ungefär.

Jag är 175 cm lång och väger ungefär 63-65 kg och den här gången vill jag verkligen träna upp min vikt så jag behöver er hjälp om vad för typ av kosttillskott jag behöver köpa samt om det är något annat jag behöver tänka på när det kommer till träning, mat eller kosttillskott?

Mitt initiala mål är att öka 10 kg fram till nästa sommar.

Får lägga till att min budget är inte är vansinnigt stor för jag är student så jag kan inte lägga extrema pengar på olika typer av kosttillskott.

Tack på förhand för er hjälp, behöver ni någon mer info om mig så hojta bara!
    Senast redigerad av jonathan2 den 2010-09-21 klockan 12:02.

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Detta är kanske inte vad du vill höra, men du behöver helt enkelt äta mer vanlig mat. Var inte rädd för lite fett. Stek i smör. Käka bacon till frukost. Ha grädde i såsen. Sluta inte äta bara för att du inte längre är hungrig. För den delen, låt dig inte bli hungrig. Ät dig mätt och håll dig mätt. När du väl lärt dig äta mycket (och du börjar lägga på dig fett) så kan du kanske minska lite.

Med ett rejält kaloriöverskott kommer du bli stark mycket snabbare eftersom återhämtningen fungerar bättre.

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Precis som Baxpin skriver.. Du måste öka upp ditt kalori-intag, det är det som gör att man går upp i vikt. Går du inte upp i vikt, så äter du helt enkelt för lite...

Skriv gärna vad du äter en hel dag, så kan vi göra en uppskattning vad du ligger på.. Skriv gärna lite mer detaljerat, t.ex. klockslag, antal portioner, mängd etc..

Exempel:

06.00 3 Mackor med ost & smör + kaffe
    09.00 Havregrynsgröt + äpplemos + mjölk, 1 risifrutti (ibland några tedskeder naturellt jordnötssmör)
    12.00 Någon form av varm mat. Ofta köttbit med potatis och bearnaisesås
    15.00 2 ägg
    16.00 Tillskott inför träning
    17.00 Träning
    18.00 Tillskott efter träning
    20.00 Varm mat, typ samma som lunch. Kött, potatis och någon fetsås
    22.00 Naturellt jordnötssmör

Detta är ungefär vad jag äter nu för att gå upp i vikt. Det går inte snabbt, men sakta men säkert så går det åt rätt håll.

Ju mer information du ger oss, ju lättare kan vi hitta var felet(problemet) ligger.. Men i ditt fall så är det ingen tvekan om att det är maten

Ha en fortsatt trevlig kväll
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

jonathan2 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Tack för svaren!

Ja, när allt kommer omkring så är klart att det handlar om maten, och som ni poängterar så äter jag sannolikt för lite för att det ska ge effekt. Men det som förbryllar mig är att jag i princip aldrig har gått upp vikt oavsett vad jag har för livsföring, alltså om jag äter dåligt och inte tränar så går jag inte heller upp vikt.

Som det ser ut nu äter jag ett lagat mål mat per dag - det brukar vara en kötträtt. Övriga måltider är mycket smörgåsar och andra typer av mellanmål. Tyvärr kan jag inte ge en så mycket mer detaljerad beskrivning än så då jag inte lever efter fasta tider.

Men föreslår ni att tillskott kan vara effektlöst för min del och satsa på mat enbart?

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Att du inte går upp i vikt när du äter "dålig" mat beror i slutändan på att du inte äter tillräckligt mycket. För att du ska gå upp i vikt måste du äta mycket. Om du aldrig har gått upp i vikt har du aldrig ätit tillräckligt, oavsett kvaliteten på intaget.

Kosttillskott är väl inte effektlöst, bara dyrt. Du kommer billigare undan med ett storpack bacon.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. ska man börja med kosttillskott från början?
    Av paffi i forum Kosttillskott
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 22:09
  2. kosttillskott för att bli muskulös
    Av omega i forum Kosttillskott
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 15:23
  3. Kosttillskott för ökad prestation
    Av carrie i forum Kosttillskott
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 22:16
  4. Kosttillskott för ökad fettförbränning