Det är lättare att dricka kalorier än att tugga dem. Drick mycket 3% mjölk. Blanda milkshakes med proteinpulver. Drick chokladmjölk efter träningen.
Tjena!
Nu är man tillbaka efter sommarens DUMMA vila, sa till mig själv att fortsätta gymma även fast det blivit sommar men jaja.
Hade tänkt satsa mer än i våras genom att äta mer, men det känns helt omöjligt. Nu när det är skola ser det ut såhär:
7:00, tallrik med yogurt + start en tallrik. ett glas oboy
10.00, Nån delikatoboll + drickyogurt
12.00, skollunch, blir oftast knäckebröd
15.00, hem äta mat
18.00 macka, eller lättare mat
21.00 kvällsmacka
Ser inte så mycket ut och det är det ju inte heller, så skulle vilja ha tips hur jag ska kunna få ihop det så jag kan bygga lite muscles.
/ jacke

Det är lättare att dricka kalorier än att tugga dem. Drick mycket 3% mjölk. Blanda milkshakes med proteinpulver. Drick chokladmjölk efter träningen.
okej tack tack, finns det nån gräns på vad som är för mycket? Är det protein eller calorier i vilken form som helst jag ska leta efter

Jag är ingen guru på kost, utan äter mycket när jag tränar hårt och håller igen när jag börjar se fet ut. Så ta mina råd med en nypa salt.
Grundtipset är att äta allt du kommer över. Fast du behöver ju inte göra tokiga saker som att dricka matolja eller leva på en diet av glass och jordnötssmör. Ät hamburgare, med bacon.
Precis som Baxpin säger, så är det lättare att dricka i sig kCal. Detta är ett bra tips.
Istället för att äta fiberrik mat som musli på morgonen så kan du t.ex. välja mackor(ljust bröd) med ost/mjukost. Med detta säger jag inte att det är någon dålig frukost du äter med yoghurt och musli, men som jag upplever det, så är det mera mättande och kan begränsa ditt kCali-intag då du inte "orkar" mer..
Lättast är att bara försöka leta efter ett kCal-rikare alternativ till det du äter/dricker nu, som Baxpin skrev om mjölken. Alla bäckar små blir ju som du vet en stor å
Jag t.ex. måste gå upp i vikt nu till vintern, jag käkar bearnaisesås till alla varma måltider nästan alla dagar. Det tillsammans med natuerellt jordnötssmör
och kCal-drycker (vanligtvis dricker jag light produkter), så klarar jag av mitt mål. Idag åt jag t.ex. en stor bit jordgubbstårta till 9.00 frukosten.
Lägga på sig vikt ska inte vara något problem, även om det kan kännas som det är svårt. Du kan ju försöka hitta något du kan ha med dig i skolan som är kCal-rikt och som kan förvaras i ditt skåp. T.ex. bröd och något pålägg som finns på tub ?
Andréas Karlsson
Athletic Xtreme I Rep
Kanske bör tillägga att inget enskild livsmedelsvara gör dig fet. Vare sig om det är tårta eller om det är margarin eller ett äpple...
Men det är total intaget vi måste få dig att öka..
Andréas Karlsson
Athletic Xtreme I Rep
TACKAR! skit bra hjälp! imorgon blir det kavli baconosst och skogaholmslimpa till frukost med lite tjock och god chokladmjölk
Får åka till Ica maxi och leta upp ett storpack av något jag kan ha i skåpet, kanske lite nötter?
Mycket bra hjälp av båda två tack så mycket!
Inget problem Jacke, bara kul att kunna hjälpa till.
Japp, nötter är ett bra alternativ på något som du kan ha i ditt skåp som har gott om kCal och ett skapligt protein-innehåll.
Kom ihåg bara att hålla koll på din vikt uppgång nu, så du inte smäller i dig för mycket bara![]()
Andréas Karlsson
Athletic Xtreme I Rep
Varför äter du bara knäckebröd i skolan? under skoldagar/timmarna så får du i dig för lite näring/mat, kroppen behöver mat för växa.
Ät skolmaten, den är godare än va du tror![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)