Du skriver ganska lite om din träning.
- Vilka övningar kör du?
- Hur många set?
- Hur många reps?
- Hur mycket har du ökat på olika övningar?
Jag skulle också vilja veta hur mycket du gått upp i vikt sedan du började träna.
Tjena, nu är det så att jag behöver lite råd och vägledning. Har lärt mig mycket under det senaste året angående styrketräning, kost och kosttillskott. Men jag erkänner själv att jag har mycket kvar att lära, och det är precis därför jag skriver till er, och ber er att hjälpa mig vidare i min träning.
Info:
Jag – 170 cm. 66 kg. studerande.
träning – fem dagar (måndag-fredag) i veckan indelat i en/två olika muskelgrupper varje dag. Har lagt det upp så att det är en dag mellan armar, exempel biceps, triceps och underarmar måndag och då ”ben” tisdag.
Jag vilar i helgen och återhämtar mig. Jag försöker lyfta tyngre för varje vecka, men fortfarande tänka på att det är bättre att ta lite mindre vikt och göra övningen rätt istället.
Jag kör för det mest basövningar, och kompletterar med maskiner om jag har överskotts energi. Ska dock sägas att jag inte är värsta biffen, tar runt en 60 kg i benpress, 40 kg i bänkpress och 12 kg i hantelcurl. ( bara så ni har en bild på hur läget är)
kost – jag lever så nyttig jag nu kan, men händer att jag då och då får i mig något onyttigt. Jag har dock på senaste tiden försökt skärpa mig
En vanlig dag:
frukost 7.00– två ägg, ett glas vatten, en knäcka bröd med någon skinka och gurka.
Lunch 12.00 – (studerande så äter vad som serveras) oftast något kött och ris, potatis eller pasta. Till det ett glas mjölk.
Träning 16.00 – någon frukt innan jag börjar träna.
Träning 18.00 – någon frukt när jag har slutat träna.
Middag 19.00 – husmanskost. Samma princip som lunch.
Kvällsfika 21.00 – ett glas vatten och en frukt.
Och ja! Jag vet. Jag får inte i mig nog med protein. Men jag väldigt stora problem med att få i mig något på morgonen, och mellan lunch och träningen så finns det ingen mat förutom om jag tar med mig någon kycklingsallad med mig hemifrån.
Kosttillskott - Innan jag börjar så vill jag bara säga (jag vet att pulver inte är något magiskt som kommer göra mig stark) så vi har det på det rena.
Men vad jag behöver er till här på forumet är att hjälpa mig med ”vilket” kosttillskott jag ska ha. Orkar inte svara på kaxiga och onödiga kommentar om varför jag vill ha kosttillskott så gör det nu.
1. Jag känner att jag behöver en kick när jag kommer till gymmet något som gör att jag blir pigg och glad. Prestations förhöjare kanske?
2. Jag vet att jag behöver mer protein eftersom min kost inte ger mig tillräckligt.
3. Känns även som om att jag behöver gå upp i vikt, om du har läst igenom allt så vet du också att jag bara väger 66 kg.
Mål - jag vill först och främst bygga upp muskler och bli stark, alltså muskulös. När vi sedan närmar oss sommaren så hade jag tänkt deffa och få mina muskler synliga som jag har byggt upp hela hösten, vintern och våren.
Har dock inte tänkt ligga på ett enormt underskott och förlora massa muskler.
Så slutsats jag vill ha en ”spinkig” med ändå vältränad kropp som man kan vara stolt att över att visa upp på stranden.
Frågor/funderingar:
Vad föreslår ni för kosttillskott till mig? Och varför?
Ge mig förbättringar till mitt kostschema och träningsschema?
Och snälla jag orkar inte läsa igenom massa negativa kommentarer, vill tusen gånger hellre läsa igenom konstruktiva kritik som kan hjälpa mig vidare på vägen.

Du skriver ganska lite om din träning.
- Vilka övningar kör du?
- Hur många set?
- Hur många reps?
- Hur mycket har du ökat på olika övningar?
Jag skulle också vilja veta hur mycket du gått upp i vikt sedan du började träna.
jag kör väll en 4 -6 övningar i varje muskelgrupp (bas övningar) och om jag så har mer energi ger jag mig på maskinerna...
jag kör 10 x 4...
jag har gått från total svag till en normal stark... om man kan säga så...
faktiskt har jag gått ner lite.... har förlorat en del fett runt magen sen jag började styrketräna.

Vilka övningar kör du?
Vilka övningar kör du vilka dagar?
okej nu vill jag höra er mening om de följande produkter jag tänker köpa hem... om det finns något negativt vid dem eller kanske en annan produkt som är billig och lika bra! så fram med åsikterna !
RAW 850g Brutal Citrus - 345 kr
OPTIMUM 100% Whey 2273g (Vanilla) - 498 kr
EAA FX™ 750g (FX) (Red Berry) - 200
SmartShake - 69
samtliga varor: 1 111 kr.
Grattis varor:
EISELT® Reduce 60 kaps - Produkt som är utvecklad för att minska negativ stress och kortisol via fyra aktiva ingredienser'
MASS FX -
Någon som kan förklarar vad dessa två kosttillskott är för något? och vad de gör för nytta...![]()
tipsa gärna om någon bättre prestationsförhöjare eller något annat protein pulver som är billigare... för om jag nu ska ta det 3 dagar om dagen så lär 2273g inte ens räcka en månad.....![]()

Vilka övningar kör du?
han har nu skrivit att han kör basövningar & anväder hantlar osv. så jag tror han menar liknande övningar:
- Knäböj
- Bänkpress
- Marklyft
- Styrkevändningar
jag gissar bara men så tolkar jag basövningar.
helt korrekt
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Hejsan, får ursäkta mitt sena svar och om det är försent att svara, men jag ger att ett försök ändå!
Jag hade inte valt ett sådant proteinpulver som Optimum, jag tycker det är på tok för dyrt, och du hade klarat dig minst lika bra på det billigaste på marknaden. Är du inte på elitnivå, så finns det ingen anledning till att slänga pengar på dyra "fina" märken... Rent så sätt, så behöver du inte köpa proteinpulver om du får i dig tillräckligt med protein från din husmanskost! Men många föredrar smidigheten och enkelheten från proteindrinkar.
Om det är Mass-FX från Athletic Xtreme du pratar om, så är det en kraftfull testosteronebooster, om du undrar mer om denna produkt så kan vi prata mer om det sen.
Är det Mass FX från Gymvaruhusets egna märke FX, så är det en gainer. Jag gillar inte gainers personligen... Ser ingen mening med dom för min del.
Gratis saker är alltid gottEiselt produkten kan jag inte uttala mig om så mycket då jag inte har hört talas om den förut.. Men av att läsa texten du skrev om det, så är det en produkt som sänker ditt Kortisol. Och för att svara på din kommande fråga: Kortisol är ett stresshormon som i stora mängder ger både fettinlagring på buken och är muskelnedbrytande, inte direkt något man vill ha när målet är att bli mer vältränad. (Kortisol gör även mer saker, men tycker dessa 2 punkter är nog förklarande)
Protein: Gymvaruhuset har proteinpulvret,Whey-FX, som duger alldeles utmärkt, det har väldigt god smak till ett fruktansvärt bra pris! Detta är något jag planerar att köra med i fortsättningen.
Om du vill ha tips angående Pre-workout produkter så får nog någon annan svara, jag använder mig inte av sådant just nu och har inte gjort det på väldigt länge...Om jag skulle rekommendera något för en person som vill lägga på sig muskler, så hade jag rekommenderat en stack av Mass-FX och Hard-FX, väldigt kraftfull kombo.
Men ta rekommendationer med en nypa salt, alla tycker vi olika, kanske därför det finns så mycket olika där ute på marknadenmen jag är och förblir en testbooster-junkie
![]()
Senast redigerad av Andreas den 2010-09-10 klockan 21:43.
Andréas Karlsson
Athletic Xtreme I Rep
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)