Tjao, började styrketräna för ett år sen ( 1:a oktober) och har aldrig styrketränat innan dess. Jag har sedan start snittat ca. 4 pass i veckan. Ökat bra i vikter och storlek fram till och med maj sen tycker jag att det stått lite stilla.
Kör enligt följande schema:
Söndag: Axlar(Axelpress, axellyft framåt en arm i taget, backlflyes), biceps (bicepscurl scottbräda, bicepscurl mot bänk eller stående, sista övningen varierar tar det jag har lust med).
Tisdag Bröst (vanlig bänk rak, flyes sittande, liggande bänk) triceps (Dips, tricepspress enhands, pushdowns med remmar oftast).
Onsdag Ben, ben ökar bra hela tiden.
Torsdag Rygg, Mage. Framför allt ovansida rygg som går sakta.
Kör chins, T-bar rodd (motsvarande), Rodd hantel, slänger på nån extra efter mage om jag orkar.
Konditionspass är tanken att lägga in på måndag, fredag (innebandy, fotboll).
Jag kör 10x3, 8x3 eller 6x3 på alla övningar och det blir 3 övningar på varje muskelgrupp. Har egentligen kört igenom detta schema 2ggr sedan jag började träna. Försöker göra så att när jag börjar om på 10r kör jag det jag klarade på 8
r, 8
rna på 6:ans vikter och sedan ny vikt på 6
rna.
Kör jag för länge på varje 10, 8 el 6? Ska jag skippa 10:rna och köra 8,6,4:a? Lite rörigt ihopslängt men behöver tips så jag kan pressa mig själv lite extra och bli taggad ordentligt igen...
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Byt övningar, du har antaligen vant dig vid dom du kör nu, och byt ordning-
Satsa på kör låg reps under 4 veckor sen hög reps 4 veckor*
Tung 3 - 6 reps. MAX 6 reps
Lite lättare 8 - 12 Reps.
Kontrahera vikten fullt ut, från top till tå, inga halvdrag!
Dina bicepscurl skall vara från spikrak arm till du inte kan få ihop armen mer.
Kör med lite lägre vikt och riktigt än jätte tungt så du inte kan utföra övningen rätt, det tjänar du inget på.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)