+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kombinerna whey-80 & carboflex pure + löpning ?

askari är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2010

Arrow Kombinerna whey-80 & carboflex pure + löpning ?

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hej !

Undrar lite över bi-effeker osv.
    Ska börja ta whey-80 & carbo flex pure nu, och första frågan är om det går bra att kombinera dem? Eller det kanske bara är onödigt eftersom de inte skiljer sig så mycket åt?

Jag väger runt 55 kg, 160 lång, 17 år, tränar 4-5 ggr i veckan, löpträning främst men även styrka och uthållighet (friidrottare, tävlar inte!). Brukar äta lätt innan träningen, och sedan ordenligt efter. Hade tänkt blanda i carbo flex i hemmagjord protein- shake, och whey-80 i vatten (chokladsmak), och sedan dricka direkt efter träningen. Låter det okej? Ska jag äta vanligt också sedan? Kanske ta pulver yttligare 2 ggr om dagen? Isåfall i kombination med vad? (:

Undrar lite hur jag ska äta i övrigt? Tänkt mig gröt till frukost, vanlig lunch, kvällsmat. Nån slags mat ni avråder ifrån? Mitt mål är att främst utvecklas mer i uthållighet, men även snabbhet. Bygga upp bra muskler!!
    Påverkar ”pulverna” mig på andra sätt? Tillexempel, koncentrations svårigheter, tjurighet mm? Finns det risk för att jag blir tjock, extra trött, mm?

Hade tänkt sluta med ”pulverna” efter några få månader, kommer jag bli jätte tjock då eller omvandlads till fett eller liknande? Bli jätte långsam kanske? För mitt mål är att bli mer vältränad, även i längden.

Tacksam för svar!

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Varför skulle du inte kunna blanda dom? eftersom whey innehåller nästan endast protein och carbo flex innehåller bara kolhydrater, blandar du dessa så har du dig en gainer

Proteinpulver och allt i den stilen är INGEN måltidsersättare, det är självklart du skall äta som vanligt även om du dricker pulver. Drick det direkt efter gymmet i omklädningsrummet t,ex, sen så äter du när du kommer hem.

Varför skulle du bli tjock när du slutar äta proteinpulver? ställ dig frågan "kommer jag bli tjock om jag slutar äta all mat som innehåller protein?".

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. HIIT löpning
    Av Frida i forum Motion och kondition
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 18:41
  2. Spinning eller löpning?
    Av steffes i forum Motion och kondition
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 20:23
  3. l-glutamin + whey-80
    Av JinXize i forum Kosttillskott
    Svar: 5