+ Svara på ämne
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: biverkningar av aminosyror?

Jubbe är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    67

Standard biverkningar av aminosyror?

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Har nyligen beställt gainer pro 4kg från Gymgrossen å det är ju september rea så man kunde få med en Anabolic BCAA på köpet( namnet låter ju lite skumt). Så undrar om man kan få några biverkningar av aminosyrorna L-leucin, L-isoleucin, L-valin, Bromelain, dem har finns i Anabolic BCAA å sen finns det B6 också. Kan tillägga att jag inte har använt några slags aminosyror innan så skulle vara schysst om ni kunde hjälpa mig =)

Anabolic BCAA, 180 kapslar - Gymgrossisten : Kosttillskott Protein Hälsokost Whey-80 Gainer Pro Träning Kreatin hittar du hos Gymgrossisten™

där är länken om ni vill läsa mer om den.
    Senast redigerad av Jubbe den 2010-08-31 klockan 23:07.

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

BCAA är ett väldigt bra kosttillskott, jag har faktiskt bara läst om en person som har fått problem med magen, men han körde med andra saker samtidigt, så man kan inte utesluta om det var en kombination av saker, men han var bergsäker på att det var BCAA:n.

Jag tror inte du behöver oroa dig för det, det är väldigt milt mot magen. 269 kr är inte mycket pengar med, så köp det och testa , fungerar det inte för dig så kanske du kan sälja det till en kompis eller så, för det är extremt ovanligt med biverkningar från ett BCAA kosttillskott, men jag kan inte garantera något då det är individuellt för alla.
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    67

Standard

tack så mycket!

läste också på omdömen på den å då var det ju också bra, men vill vara säker innan man börjar köpa saker
    Senast redigerad av Jubbe den 2010-09-01 klockan 08:10.

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Absolut Jubbe, det är ju din kropp och den ska man vara rädd om!
    Har du fler frågor så vet du vad du ska göra!

Ha det!
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    67

Standard

testade BCAA:n idag, blev aldrig riktigt trött när jag körde ,var pigg igenom hela passet! . Mkt bra produkt imo

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Namn som anabolic **** är inget att oroa sig för.
    Anabolic förknippas med anabola steroider vilket man blir stor av, och genom att lägga in namnet Anabolic i en vanlig produkt så får detta kunderna tro att detta är gör en stor.

Detta är nästan som att sätta in Super före Volvo "Super Volvo" och så genast så låter den genast mycket bättre eller hur?
    BB och Lic. Personlig tränare

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Anabola processer bygger upp mer komplexa molekyler från enklare delar, t.ex. skapandet av proteiner från aminosyror. Ett företag som använder ordet "Anabolic" vill bara antyda att produkten underlättar denna process. Det har inget med steroider att göra.

Steroider är namnet på en viss sorts kolväteföreningar (som bl.a. inkluderar kolesterol). Vissa steroider har anabola egenskaper som förbättrar proteinsyntesen (de har dessutom androgena effekter).

Robbbans avatar
    Robbban är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Baxpin Visa inlägg
    Anabola processer bygger upp mer komplexa molekyler från enklare delar, t.ex. skapandet av proteiner från aminosyror. Ett företag som använder ordet "Anabolic" vill bara antyda att produkten underlättar denna process. Det har inget med steroider att göra.

Steroider är namnet på en viss sorts kolväteföreningar (som bl.a. inkluderar kolesterol). Vissa steroider har anabola egenskaper som förbättrar proteinsyntesen (de har dessutom androgena effekter).
    Skrev inte att Anabolic hade nått med steroider att göra, menade att ordet "Anabolic" får en del folk att koppla det till Anabola steroider.
    Som t,ex TS
    Anabolic BCAA på köpet( namnet låter ju lite skumt).
    BB och Lic. Personlig tränare

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Robbban Visa inlägg
    Skrev inte att Anabolic hade nått med steroider att göra, menade att ordet "Anabolic" får en del folk att koppla det till Anabola steroider.
    Som t,ex TS
    Det håller jag fullständigt med om. Jag ville bara förtydliga att anabola processer är helt naturliga och egentligen inte har något med steroider att göra, även om det är i det sammanhanget de flesta hört ordet. Givetvis vill tillverkaren att du ska associera till steroider, men samtidigt är det helt lagligt (och kanske t.o.m. korrekt, även om jag tvivlar) att använda ordet i ett produktnamn.

JATs avatar
    JAT
    JAT är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2011

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Aminosyror
    Av porrskadisen i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 16:08
  2. essentiella aminosyror
    Av Megalomania i forum Mat och dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 19:58
  3. kreatin biverkningar
    Av lotus i forum Kosttillskott
    Svar: 1