+ Svara på ämne
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Går ej ner i vikt längre.

Dashivas är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard Går ej ner i vikt längre.

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Tjena jag började träna för 4-5månader sedan och började gå ner i vikt dock vet jag inte exakt hur mycket totalt men sen jag köpte min våg gick jag stadig ner totalt 7-8kg.
    Dock sen 2 månader tillbaka har jag inte gått ner nått alls.

Jag tränar stryke träning 5 dagar i veckan roterar bröst+ tricepts rygg+biceps axlar och ny senaste tiden lite mage där med sen sista ben.
    Brukar köra 2-3 dagar sen vilar 1 dag sen kör jag 2-3 dagar igen antalet dagar jag tränar beror på min kompis som jag tränar med.
    Tränings tiden är runt 2h per gång

Efter träningen kör jag ca 10-15min konditions träning en mix av rodd cyckel eller trapp maskin dock mest rodd och trapp maskin.
    Jag är helt färdig och orkar inte köra mer än dessa minuter om jag inte tar det lugnare då vill säga.

Min kost är inget att skryta med då jag inte vill ändra den för mycket eftersom jag tror inte jag kan hålla den i såna fall.
    Brukar äta ett äpple när jag kommer till jobb vid 05.30 sen äter jag ett vid 08.00 och äter 2-3st vid frukust runt 09.00.
    Till middag brukar jag och en arbets kamrat dela en kebab rulle (vet att det är helt onyttigt dock tror jag inte att jag äter för mycket)
    När jag kommer hem brukar jag äta 1 kyckling file med antingen ris eller pommes(från ugnen utan smör eller nått sån fett) dock inte varje dag beroende på om jag är hungrig eller ej.

Äter även en pilla vitaminer per dag och enligt den ska det innehålla vad man behöver per dag.
    Dricker även lite protein per dag runt 50-80g.
    Dricker även Xplode innan träningen och nån dryck under träningen dock minns jag inte vad den heter just nu.
    Sen äter jag kreatin efter rekomenderade doser.

Kan erkänna att det har hänt att jag köpt en pizza kanske 4-5ggr under dessa 5 månader.

Som sagt har jag inte rört mig nått alls på vågen utan ligger på samma vikt dvs 86-88kg beroende vilken tid på dagen osv.
    Är inte så lång bara 1,69 så dessa kilo syns.

Dock har jag funderat lite och kan det vara så att jag går när så pass lite att min muskel massa ökar i jämn takt med min viktminskning?
    Anledningen att jag börjar tro detta är att mitt midje mått har gått ner ca 3-5cm den senaste månaden och vill tro att jag kan se en liten muskel ökning också.

Så min fråga är finns det nått enkelt jag kan ändra utan att byta min diet nått extremt.
    Nån som kan förklara varför jag står helt still ?

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Hejsan,

Du får ursäkta mig fall jag låter otrevlig, det är inte så jag vill att du ska uppfatta mig.

MEN...din diet är ursel, det är ingen diet. Varför plågar du kroppen med att äta en massa äpplen direkt på morgonen ? Ät ordentligt, koka några ägg, ät havegryn, vad som helst med lite protein är bättre än dina äpplen.

Äpplets näringsinnehåll per 100g:
    • Kalorier: 56.0 kcal
    • Protein: 0.3 g
    • Fett: 0.1 g
    • Kolhydrater: 12.4 g

Så det du börjar varje dag är att du svälter kroppen på morgonen då den behöver väldigt mycket energi för att underhålla musklerna du har byggt. Kom ihåg att du inte har ätit under hela natten och tiden på kvällen efter ditt sista mål. Det är väldigt många timmar utan kvalitativ näring för musklerna.
    Efter att du har svält kroppen i så passa många timmar, så äter du en halv kebabrulle på det. En kebebrulle innehåller väldigt många kalorier och väldigt mycket onyttiga fetter. Eftersom du svälter din kropp så länge, och sedan äter en sådan kraftig måltid, så kommer din kropp försöka omvandla och lagra så mycket fett som möjligt.

Kycklingen och ris är på helt rätt håll, det är sådan här mat du ska hålla dig till. Byter du bara ut din frukost mot lite nykokta ägg, havregrynsgröt, så kommer du nog se att du kommer få fart på sakerna igen.

En sak som jag inte hittade att du skrev var vad du dricker varje dag ? Det är oftast dessa kCal som folk glömmer bort.

Ett bra alternativ till dig är att börja med ett kortisolsänkare kosttillskott så som Lean-FX, det sänker dina kortisolnivåer i kroppen. Detta kommer verkligen få fart på din vikt nedgång, då Kortisol är ett stresshormon som i stora mängder ger både fettinlagring i buken och muskelnedbrytning.
    Detta stresshormon påverkas även av ditt blodsocker, och med dom äpplerna du äter på morgonen så kommer du få ett väldigt svajigt blodsocker.

Skulle du börja ta ett kortisolsänkande kosttillskott så som Lean-FX så öker du även din muskeltillväxt då du kommer få en bättre balans mellan kortisol och testosteronnivåerna.

Som jag skrev i början, så uppfatta inte mig fel, jag menar väl och vill bara komma med rekommendationer!

Är det något annat du undrar över, så får du gärna höra av dig!
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

Dashivas är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Anledningen med alla dessa äpple är att dom är enkla att ta när man har kaffe rast och när man kommer till jobbet eftersom jag har förstått man ska äta regelbundet så magen har nått att jobba med.
    Dock borde jag kanske ta tag i att äta nått vettigare innan jag kör till jobb (har dock aldrig haft nån aptit direkt när jag vaknar) naktdelen är ju att jag kör hemmifrån redan 04.50 men man kan ju ordna nått dagen innan så man snabbt får i sig nått.

Vore fil med nån flinger och eventuellt nån protein dryck vettigt att ta på morgonen eftersom det är relativt snabbt och enkelt.

Angående dessa äpple bör jag helt plocka bort dom och istället inte äta nått där utom då på frukost rasten.
    Angående kebab rullen bör den väl inte vara några större problem (man vill ju ha nått gått då och då) eftersom jag bara äter en halv.

Kvälls maten verkar vara ok enligt dig så där finns inget att ändra på.

Ska söka efter Lean-FX se om jag kan lägga in detta nånstans.

Angående du låter hård eller nått så känns det bara som du säger sanningen och det är ju den jag vill höra

Tackar för tipsen.

Andreass avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Jo, visst är äpplena smidigt att ta med sig, men du ska försöka hitta något som både är smidigt och bra för dig. Lite funderingar:

*Har du något kylskåp på jobbet?
    *Har du tillgång till en spis/micro?
    *Vad äter du på helgerna hemma på morgonen?

Tänk igenom det, och se om du inte kan försöka ha något i kylskåpet på jobbet som du snabbt och enkelt kan laga till. Själv har jag alltid ett flak ägg på jobbet, tillsammans med mitt protein, och mackor med lite olika pålågg. (Mackor med pålägg är min typ av gottgott till kaffet )

Fil med flinger/müsli/havregryn är på helt rätt spår, det är något som man enkelt kan ha på jobbet om man har tillgång till ett kylskåp.

Jag hade samma problem som du har angående mat direkt på morgonen, hade alltid svårt att äta och hade ingen aptit, men du vänjer dig att äta mat när du väl har börjat, iallafall för mig.
    Försök ordna något att äta direkt på morgonen innan du åker, det skulle iofs räcka med en proteindrink och ett äpple för att tillfredställa dina behov, och det kanske passar bra med din dåliga aptit direkt på morgonen ?

Kebabrullen: Äter du den verkligen varje dag ? Nej, det är inget problem i sig, så länge du anpassar resten av dagen till det.

Om du vill ha en direkt länk till lite mer information kring Lean-FX, så har du det här: Lean-FX

Lean-FX finns att köpa Gymvaruhuset
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

MongoMan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Vill inte verka ohyfsad eller något nu men är det så att du har något med den där sidan att göra? vill bara veta om du föreslår produkten för att du antingen försöker sälja eller om du faktiskt vill hjälpa? Min erfarenhet är att alla viktnedgångsprodukter är lika med att kasta pengarna i sjön..

räkna ut ditt kaloribehov.. minst 2.2g protein per kroppsvikt och fyll sedan på med nyttiga fetter och bra kolisar..

ät många gånger om dagen i små portioner så du håller blodsockret jämt.. Det gör även att du inte blir sötsugen och äter massa onödigt.

Det finns inga genvägar.. Utan kaloriminus går du inte ner i vikt även om du skulle testa alla "deffprodukter" i hela världen.

Andreass avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Hej MongoMan,

Är ingen fara, men nej, jag har inget med Gymgrossisten att göra, eller Muskelbygget, eller MMsports, med mera som jag rekommenderar. Jag brukar rekommendera bra företag som är billiga och har bra service.

Jag är bara en vanlig privatperson som försöker hjälpa till och dela med mig av erfarenheten jag har. Dock så har jag väldigt bra kontakt med med tillverkarna Athletic Xtreme, då dom har hjälpt mig mycket genom tiden. Deras vilja och vänlighet fick mig att vilja hjälpa till på samma vis, då jag själv uppskattade all hjälp jag fick när jag behövde det.

Jag kan hålla med dig om att det finns OTROLIGT många dåliga fatburners, men det finns faktiskt dom som fungerar. Gäller bara att hitta det som fungerar i denna tjocka djungel.

Det är helt korrekt det du säger , utan att öka din anmälla förbränning eller minska intaget av kCal, eller göra båda två, så kan du inte gå ned i vikt. In måste vara mindre än ut för att det ska gå åt rätt håll.
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

MongoMan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Var går gränsen till anoerxi?
    Av pigmentrocka i forum Övriga diskussioner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 21:48
  2. Hur mycket gå ner i vikt per vecka?
    Av kerstiin i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 20:43
  3. går inte ner i vikt
    Av mimmi i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 6