Hejsan,
Du får ursäkta mig fall jag låter otrevlig, det är inte så jag vill att du ska uppfatta mig.
MEN...din diet är ursel, det är ingen diet. Varför plågar du kroppen med att äta en massa äpplen direkt på morgonen ? Ät ordentligt, koka några ägg, ät havegryn, vad som helst med lite protein är bättre än dina äpplen.
Äpplets näringsinnehåll per 100g:- Kalorier: 56.0 kcal
- Protein: 0.3 g
- Fett: 0.1 g
- Kolhydrater: 12.4 g
Så det du börjar varje dag är att du svälter kroppen på morgonen då den behöver väldigt mycket energi för att underhålla musklerna du har byggt. Kom ihåg att du inte har ätit under hela natten och tiden på kvällen efter ditt sista mål. Det är väldigt många timmar utan kvalitativ näring för musklerna.
Efter att du har svält kroppen i så passa många timmar, så äter du en halv kebabrulle på det. En kebebrulle innehåller väldigt många kalorier och väldigt mycket onyttiga fetter. Eftersom du svälter din kropp så länge, och sedan äter en sådan kraftig måltid, så kommer din kropp försöka omvandla och lagra så mycket fett som möjligt.
Kycklingen och ris är på helt rätt håll, det är sådan här mat du ska hålla dig till. Byter du bara ut din frukost mot lite nykokta ägg, havregrynsgröt, så kommer du nog se att du kommer få fart på sakerna igen.
En sak som jag inte hittade att du skrev var vad du dricker varje dag ? Det är oftast dessa kCal som folk glömmer bort.
Ett bra alternativ till dig är att börja med ett kortisolsänkare kosttillskott så som Lean-FX, det sänker dina kortisolnivåer i kroppen. Detta kommer verkligen få fart på din vikt nedgång, då Kortisol är ett stresshormon som i stora mängder ger både fettinlagring i buken och muskelnedbrytning.
Detta stresshormon påverkas även av ditt blodsocker, och med dom äpplerna du äter på morgonen så kommer du få ett väldigt svajigt blodsocker.
Skulle du börja ta ett kortisolsänkande kosttillskott så som Lean-FX så öker du även din muskeltillväxt då du kommer få en bättre balans mellan kortisol och testosteronnivåerna.
Som jag skrev i början, så uppfatta inte mig fel, jag menar väl och vill bara komma med rekommendationer!
Är det något annat du undrar över, så får du gärna höra av dig!
Andréas Karlsson
Athletic Xtreme I Rep