+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bra skor till hopprep

Bulldeg är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard Bra skor till hopprep

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Jag försökre köra lite hopprep och cykla för att bränna lite fläsk och bättra på flåset lite. Jag börjar dock bli lite orolig för att få problem med benhinnorna. Är det någon som har tips på bra skor för att hoppa rep?
    Jag har fixat en gummimatta som jag har som underlag men jag skulle vilja ha en bra sko med dämpning i tån.

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Hej Bulldeg,

Jag har samma problem som du har med benhinnorna, och jag själv letar också efter ett par bra skor, återkom till mig fall du hittar några innan mig

Men dom rekommendationerna jag har fått är att gå till exempel löparlabbet, som sysslar med just detta, eller eventuellt att du går till en naprapat/ortoped som kan göra gjutningar av dina fötter och skapa suler sen utav det. Tror det kostar runt 1000-1500 kr, men det är det ju värt om man slipper problemet.

Själv hade jag tänkt att köpa ett par "hyfsade" skor, och sedan göra inlägg till dom, då inläggssulor inte slits lika snabbt som ett par skor, och kostnade var nästan likadan tror jag.

Men jag ha bestämt mig att jag ska vänta till våren, då jag inte kommer att köra så mycket kondition nu i vinter
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Det blev ett par Nike air max moto+, kostade 890 spänn på rea, har kostat 1200:-. Hoppas på att dessa funkar, dom kändes helt ok när jag provade på Intersport. Enl. säljaren skulle dessa funka bra att både hopp rep med och springa om man vill. Man kunde hitta bättre skor för bara hoppningen enl. honom men dom kunde man knappt ha till något annat än att hoppa i.
    Dom dög inte ens att promenera i så det var uteslutet.

Jag har 46-47 i storlek så man får passa på när man hittar skor som verkar ok.

Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Tydligen var det någon form av sensor som man kan köpa och lägga i ett speciellt fack i vänsterskon som kan komunisera med Iphone och liknande.
    Den håller reda på din träning, kanske kan var kul, som en avancerad stegräknare. Kostar ett par hundra.

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Låter klockrent Bulldeg, perfekt att du hittade dom på rea med, det är ju aldrig helt fel! Jo, den funktionen har jag hört talas om, men jag har ingen iPoad :S

Var nog ett bra val dom där skorna, att du både kan hoppa och springa med dom. Är något liknande jag också vill ha. Tack för tipset!
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. köra till failure
    Av panama i forum Styrketräning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 15:43
  2. vad ha till gröt?
    Av panama i forum Mat och dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 01:37
  3. skor till gymmet
    Av oberlino i forum Övriga diskussioner
    Svar: 1