+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Vill få synliga muskler (nybörjare)

hejpadig är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av noshornin Visa inlägg
    Jag tycker du ska fundera lite över dina mål. Vad vill du med träningen? Vill du gå ner i vikt och bli smalare? Eller vill du gå upp i vikt och bygga muskler?

Om du vill gå ner i vikt kan du läs runt lite på viktminsknings delen på forumet: Dieter, deff och viktminskning - Forum - Styrketräning, motion & hälsa

Om du vill bygga muskler och gå upp i vikt läs runt i Träningsprogram - Forum - Styrketräning, motion & hälsa för att lägga upp ett schema. Jag skulle inte rekommendera ett 5 splits schema för en nybörjare.

Alltså, jag vill få en snyggare kropp så att säga... jag är varken tjock lr smal (177 cm & väger 67kg)

är det möjligt att först deffa och sedan börja bygga muskler? för vill som både och :S vill få mera muskler men vill ändå ha ett 6-pack så att säga...

men vill få synliga magrutor...

noshornins avatar
    noshornin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    17

Standard

Om jag var du skulle jag bygga muskler först och deffa i vår istället. Så att du blir snygg tills nästa sommar?

Om du bestämmer dig för det så skulle jag rekommendera det här styrketräningsprogrammet. Jag körde själv efter ett liknande i våras och det fungerade riktigt bra.
    Aggressivitet visar på rädsla och bristande teknik.

hejpadig är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

okey =) det låter bra! känner mig mer sugen på att styrke träna nu har lixom taggat upp till det i någon vecka nu så ser fram emot det

har du något tips på vad man kan äta för att få i sig mera protein?
    de enda som jag har kommit på är: mer kött, ägg, bönor :S står ganska still i min lilla hjärna

Men tack för förslaget!

noshornins avatar
    noshornin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    17

Standard

Protein finns i ägg, kött och bönor. Kyckling, tonfisk och torsk är några exempel på protein rika produkter.
    Aggressivitet visar på rädsla och bristande teknik.

friskast är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Hej!
    Mitt tips är att köra väldigt korta men väldigt intensiva träningspass. Det bygger muskler betydligt effektivare än om man kör med lätta vikter och många repetitioner.

Satsa på 5 reps x 5 set med så pass tunga vikter så att du knappt klarar av de sista repsen i varje set.

Kör övningar som använder stora muskelgrupper om du vill ha en snygg och balanserad kropp. Exempel på såna övningar är marklyft, bänkpress, pull-ups och knäböj.

Tre övningar brukar vara tillräckligt för det här tenderar att bli riktigt jobbigt.

Försök att komma ut 2-3 gånger i veckan för att du behöver vila minst en dag mellan passen.

Kör bara marklyft varannat träningspass då denna övning är rejält jobbig och man behöver vila efter.

Lycka till och säg till om du har fler frågor!

friskast.nu

+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. vill ha en vältränad mage
    Av nichole86 i forum Din nuvarande form
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 22:06
  2. vill ha träningstips
    Av luxi i forum Träningsprogram
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 19:37
  3. Vill gå upp i vikt!
    Av stevie i forum Mat och dryck
    Svar: 7