+ Svara på ämne
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Orbitrek?!?

Jenniiz är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2010

Question Orbitrek?!?

Jag undrar om det är någon här som tränar med en Orbitrek hemma??
    Hur fungerar det??

Jag har fått frågan av mina föräldrar att ta över den som dom har, men vill veta först om det är värt det innan jag gör det.

WiggenBA är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009

Standard

Min personliga åsikt är ju att allt från dessa TV-Shops är inget att ha, inte för att dom är helt värdelösa det säger jag inte om allt dom har. Men reklamen och det dom lovar om dessa saker som dom inte gör har gjort mig bitter mot dom. Hur skulle du reagera om ICA sålde dig ett kilo kött och när du kommer hem har du bara 300g.

Men angående dessa produkter rent allmänt tycker jag att det är slöseri utav utrymme, på sommarn är det vackert ute så man borde köra kond utomhus och alla gym har cyklar så jag ser inte varför man ska köpa hem en sån här produkt. Sen så är det väldigt lätt att passera puls gränsen från förbränning till kondition träning med den här masiknen skulle jag gissa, så frågan är om du vill få väldigt bra kondition och har en massa utrymme hemma du inte kan göra något roligare med.

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Allt som kommer från tv-shop är skräp som kostar pengar.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Reg.datum
    Maj 2009

Standard

Nja, hårt att uttala sig om, säger bara Topperwear (Stavningen är fel men ni vet vad jag menar ). Sen så har dom säkert en och annan städ produkt som inte är helt fel, men själva träningens utrustningen dom har är som alla utrustning på gymmet. Finns inte en maskinen eller dansprogram här i världen som ger "hela" kroppen dröm formerna, dom tränar bara en liten del av det dom säger och för att ha bra utrustningen hemma så rekommenderar jag en skön säng en vacker TV anläggning med brett sortiment av filmer och kanske ett par nya köks maskiner. Det är tre viktiga delar för att växa/minska och tränings delen tycker jag vi kan lämna kvar på gymmet, men det är bara min åsikt.

Patrik_82 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard Hej Jenniiz!

Jag kommer ihåg sommaren 2007 som det vore idag. Jag och brorsan hade bestämt oss för att åka till Tunisien.

2 månader innan resan lovade brorsan att gå ner i vikt och försöka få rutor på magen. Han vägde ca: 90 kg och han är 167cm lång.

Under dessa två månader använde han sig av Orbitrek. 30-40 min varje dag på den lättaste nivån. Han gjorde också crunches och sido crunches på en matta. Under dessa dagar åt han också rätt mat. Ingen snabb mat, olja istället för margarin/smör, mycket grönsaker och fibrer. Ät tills du blir mätt. Ta hellre för lite mat än för mycket. Drick mycket vatten. Det är där dem flesta föräldrarna gör fel med sina barn. I alla fall så hade brorsan tappat ca: 15kg och dessutom fått rutor på magen. Tyvärr så kan jag inte lägga ut bilder på honom hur han såg ut före och efter tränningen, men det var en brutal skillnad.

Jag säger bara så här. På tv-shop använder dem vältränade människor för att sälja sin produkt. Därför har dem snygga kvinnor på bilmässor . Vilken människa som helst borde veta det i dagsläget. Men för att få den form som dem har kräver lite ANSTRÄNGNING och MOTIVATION. Så visst fungerar maskinen.

Jag har en Orbitrek själv. Har använt den sedan en vecka tillbaks. Har tappat ca: 5kg och får redan resultat på hela kroppen. Maskinens rörelsebana är fixerad så du även armarna vilket jag tycker är bra . Om du funderar på att träna under en längre period och försöka bygga upp musklerna rekommenderar jag att du höjer nivån efter några veckor. På min maskin finns det 8 olika nivåer .

Bättre att få ett svar från en person som har använt produkten än från människor som bara spekulerar.
    Senast redigerad av Patrik_82 den 2010-08-01 klockan 08:41.

Reg.datum
    Maj 2009

Standard

Hade in vanliga fall inte svarat på detta men efter som både jag och Spiderman får ett par pikar och mer eller mindre bli kallade idioter och sen avslutnings vis för okunniga.. Wow du har inte många vänner eller hur Patrik?

Det finns vissa grund regler inom muskelbyggnad och en av dom är att vikter krävs för muskelökning. Din kära maskin erbjuder inte några vikter för magen och man kan få samma resultat från att använda en motionscykel eller jogga utom hus så länge man håller koll på pulsen. Vill man ha synliga rutor så är det crunches och benlyft och alla andra magövningar som tillåter vikter. Och för att detta ska funka så krävs det mat.

Sen så finns det dom som äter för lite och rör sig för mycket, det man gör då är att man tvingar sin egen kropp att bryta ner fett och muskler för att få energin för att klara sig. Låter det som en bra ide om man vill bygga ett stor och tydligt sex pack?

Sen så vet jag och säkerligen Spiderman att dom "snygga" människorna som används på TV inte fått sin kropp med den produkten, vi är inte dumma i huvudet. Heller så sitter vi inte med tungan utan för munnen och stirrar på dessa personer utan vi lyssnar på av dom säger. Det vi sätter oss emot är att det dom lovar inom träning och muskelbyggnad kan inte dessa maskiner hålla, det är som om jag skulle bygga en bänkpress liknade maskin och påstå att denna ger dig grymma vader.

Bättre att lyssna på så många åsikter som möjligt.. Nä just ju, läst ditt inlägg nu igen.
    Bättre att lyssna på två som vet vad dom pratar om.

Nils är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Om alternativet är att inte träna alls så är det en lysande maskin.
    Att reklamen lovar betydligt mer än den kan hålla behöver inte
    absolut betyda att produkten är värdelös utan bara att presentationen
    är värdelös.
    Löpning och styrketräning är nog bättre, men alla kan inte springa p.g.a
    dåliga knän. Prova själv jag menar om du får den så har du inte så mycket
    att förlora Sen tycker jag inte om att göra om min lägenhet till en träningslokal
    men det är ju jag det.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg