Ändringar har skett! Alla övningar körs nu med hantlar på 10 kg!![]()
Tjena!
Jag är en kille på 17 år och jag spelar mycket fotboll. Jag vill bli starkare och tyngre eftersom jag bara väger 62 kg just nu och jag är 176 cm lång. Nu har jag börjat träna med hantlar hemma och jag kör även core med en pilatesboll. Jag skulle behöva lite synpukter på mitt nuvaranda träningsschema som jag använder och vad som krävs för att jag ska bli starkare och gå upp i vikt. Jag vet redan att man ska äta väldigt mycket, men jag är inte hundra på hur många set och reps jag ska köra för att nå mina mål.
Så här ser mitt nuvaranda program ut som jag har gjort själv.
hantelpress 2x12
flyes 1x12
pullovers 2x12
sittande axelpress 2x12
hantellyft 1x12
shrugs 2x12
enhands hantelrodd 1x12
kickbacks 1x12
tricepspress 1x12
enhands tricepspress 1x8
hantelcurl 2x12
hammer curl 1x12
Som sagt så kör jag även core och detta program görs varannan dag. Alla övningar körs med hantlar på 7 kg förutom shrugs och hantelrodd som körs med 10 kg. Mitt mål är att gå upp till mellan 67-70 kg!
Tacksam för synpunkter!
Ändringar har skett! Alla övningar körs nu med hantlar på 10 kg!![]()
Tycker du ska köpa ett gymkort och köra med riktiga vikter. Du kommer inte bli mycket starkare eller större med det där schemat. Du kör med för lätta vikter, du har inga basövningar bara koncentrationsövningar och om du kör alla dessa övningar under samma träningspass så tränar du alldeles för länge.
Aggressivitet visar på rädsla och bristande teknik.
Tack för synpunkterna! Jag tänkte börja gymma senare när skolan börjar, tänkte bara att detta var tillfälligt, jag känner också själv att det inte är tillräckligt.
Från min syn vilken tror jag dom där vikterna inte gör någon större skillnad, Läs på lite fixa ett bra schema på 3-4 dagar i veckan, käka som en häst. Så händer det grejer.
Vilja, Våld och Kreatin!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)