Du kommer troligtvis bli bättre på att springa (beroende på din nuvarande träningsnivå). Huruvida du går ner i vikt beror på vad du äter.
jag har tänkt att jag ska ska löpa 1 km på måndagar, 2 km på tisdagar, 3 km på onsdagar, 4 km på torsdagar och slutligen till 5 km på fredagar, och därefter vila lördag söndag. målet för mig är att gå ner några kilo i vikt. kommer detta att funka tror ni?

Du kommer troligtvis bli bättre på att springa (beroende på din nuvarande träningsnivå). Huruvida du går ner i vikt beror på vad du äter.
vfr ska du springa just en km på måndagar? det är ju typ det man kör som uppvärmning på gymmet.

Vill du gå ner några kilo så är det bättre om du lär dig räkna kcal, både intag och förbrukning. Och om du äter godis, chips, läsk, friterat, lasange osv under dina två "vilo" dagar så kommer du att få springa livet ut. Sen så tycker jag du ska springa så många kilometer som möjligt varje dag och utmana dig själv, blir roligare enligt mig.
För ren viktnedgång är en rask promenad minst lika bra som löpning, och 1 eller 2 km kommer du inte få ut något av, knappt bli svettig. Köp en stegräknare istället och kom upp i 10000 steg/dag!![]()
Glad prick.
Tycker att det låter som en cool idé. Veckan efter kan du börja med 2 km på måndagen, 3km på tisdagen osv. Smart sätt att öka succesivt!
Hur ser din "hälso status" ut idag?
Är du helt otränad, kanske lite överviktig och har inte så bra kondition så ser jag detta som en KANON IDE! börja mjukt och öka lugnt!
Öka 1 - 2 km varje vecka så kommer du få goda resultat!
Lycka till nu!
Mvh Robbban
BB och Lic. Personlig tränare
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)