berätta lite vad du äter så är det lättare att svara. Har du börjat äta mindre? då är det möjligt att kroppens ämnesomsättning går ner. Var inte så fixerad på att räkna kalorier, det viktiga är i vilken form du äter dem och dra ner på kolhydrater![]()
Jag har försökt gå ner gravidkilon i över ett halvår.
Vågen har inte rört sig mycket annat än uppåt. Jag kan se musklerna under fettet men jag kan inte gå ner i fettvikt verkar det som.
En sak jag inte förstår.. Mitt basala energibehov ligger på ca 2815kcal. Under en dag var mitt intag 1685kcal. Alltså väldigt lite. Nu rör sig ju vågen varken upp eller ner (kanske +-nåt hg) då säger folk att man ligger på energibalans...?
Jag kan ju inte ligga på energibalans om jag äter ungefär 1685kcal/dygn och behöver 2815kcal.
berätta lite vad du äter så är det lättare att svara. Har du börjat äta mindre? då är det möjligt att kroppens ämnesomsättning går ner. Var inte så fixerad på att räkna kalorier, det viktiga är i vilken form du äter dem och dra ner på kolhydrater![]()
jag har nog ätit mindre sen jag fick andra barnet. Då sluta jag först med alla socker. Efter några månader börja jag med LCHF, kanske lite mer kolhydrater än 20g som de säger man ska äta inom lchf.
Frukost
2-3 stekta/kokta ägg med en msk smör. halva tallrik m grönsak. ibland 1-2msk jordnötter. kaffe m en skvätt grädde. 2 glas vatten. ibland ½dl proteinpulver
lunch
ungefär 110-120g kött. halva tallrik grönt. dl gräddsås eller 1msk smör. 2glas vatten.
mellanmål nånstans
kaffe m grädde, msk jordnötter.
kvällsmål
ungefär som lunch.
Jag antar att jag får börja äta mer då ifall kroppen anser att det är svält. Det kan ju gå lång tid mellan målen ibland oxå. Känns som att jag äter mycket men jag kanske kan lassa på som en karl! =D
mitt tips är att sluta med grädde i kaffet och ta lättmjölk istället, ät inte jordnötter på vardagar då de egentligen inte är nötter utan en rotfrukt som inte innehåller bra fett utan dåligt. Ät ofta och lite tex en frukt om dagen mellan målen eller en morot. Byt ut en del av maten mot som knappt innehåller några kalorier. Fisk,ägg,rent kött, skaldjur är bra och tänk fullkorn ej vitt bröd eller pasta.
Om jag går för hårt ut så behöver du inte följa det helthuvudsaken är att du ändrar några vanor till det bättre
lycka till![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)