+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Nyttig energidryck?

KanDuVaraLugn är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard Nyttig energidryck?

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hej!
    Jag kom över en hemsida som refererar till en produkt som jag inte hört talats om tidigare. NyttigEnergi.com - Byt dina dåliga vanor mot en nyttig! heter den. Jag brukar dricka en Red Bull innan träningen (vet att det inte är jättebra men jag är väldigt trött efter jobbet), kan detta vara ett bättre alternativ i så fall? Någon som dricker den?

Mvh

WiggenBA är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009

Standard

Det som gör Energidryck "onyttig" är att Taurin vilket dom flesta innehåller skickar upp hjärtat på väldigt höga varv, att träna på det vilket pressar hjärtat mer är inte att rekomendera. Men det dummaste man kan göra är att grogga på det då alkoholen drar ner hjärtats varv. Och hjärtats varv är något man ska vara försiktig med att manipulera, men efter som vi inte dör av sprit så lär vi inte dö av Taurin heller.. så länge vi håller det inom rimliga mängder! Att ta en är ingen större fara, men bäst av allt är ju såklart att äta riktig mat alternativt Kaffe då detta inte är lika starkt mot kroppen eller plånboken. Så allt utan Taurin är "bättre" än Red Bull om man ska lägga någon sorts form av rekomendation, men då avtar effekten också

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av WiggenBA Visa inlägg
    Det som gör Energidryck "onyttig" är att Taurin vilket dom flesta innehåller skickar upp hjärtat på väldigt höga varv, att träna på det vilket pressar hjärtat mer är inte att rekomendera. Men det dummaste man kan göra är att grogga på det då alkoholen drar ner hjärtats varv. Och hjärtats varv är något man ska vara försiktig med att manipulera, men efter som vi inte dör av sprit så lär vi inte dö av Taurin heller.. så länge vi håller det inom rimliga mängder! Att ta en är ingen större fara, men bäst av allt är ju såklart att äta riktig mat alternativt Kaffe då detta inte är lika starkt mot kroppen eller plånboken. Så allt utan Taurin är "bättre" än Red Bull om man ska lägga någon sorts form av rekomendation, men då avtar effekten också

Hur kan man rekommendera att avstå från Taurin, då det inte finns någon vetenskaplig dokumentation om att det skulle ha någon negativ effekt på kroppen. Du vet väl om att Taurin produceras naturligt i kroppen och att det finns i alla animaliska livsmedel ?

Taurin är absolut inget onyttigt, och kollar du i många utav proteinpulvrena som säljs nu, så märker ni att L-Taurin är inblandat i mixen.

Best Regards,
    Andréas Karlsson

www.AthleticXtreme.com

Hard-FX

Reg.datum
    Maj 2009

Standard

Jag har inget dåligt samvete för att rekommendera att man ska avstå från Taurin, det är förbjudet i många länder och även fast det inte finns något spikad rapport om det så det faktum att det är förbjudet ser jag som ett varningstecken.

Kroppen bildar även Koldioxid, vill du andas in ett par klunkar av det?

Andreass avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av WiggenBA Visa inlägg
    Jag har inget dåligt samvete för att rekommendera att man ska avstå från Taurin, det är förbjudet i många länder och även fast det inte finns något spikad rapport om det så det faktum att det är förbjudet ser jag som ett varningstecken.

Kroppen bildar även Koldioxid, vill du andas in ett par klunkar av det?
    Heheh, ja koldioxid andas man inte varje dag då luften består tilldels utav det, men jag förstår vad du menar

Jag menade inte att du skulle ha dåligt samvete eller något sådant, jag undrade mest vad du grundade ditt argument på.

För övrigt så är koldioxid en restprodukt som kroppen producerar, restprodukter är oftast inget vi vill ha in i våran kropp igen.

Hur ser du synen på snus ? Snus är förbjudet i flera länder, och inte minst alkohol.

Om du använder proteinpulver, av vilket märke är det i så fall ? Ni kanske inte är medveten om att ni får i er taurin på det viset.

--

Best Regards,
    Andréas Karlsson

www.AthleticXtreme.com

Hard-FX

Reg.datum
    Maj 2009

Standard

Fin poäng där, kroppen skapar Koldioxid och vi andas in den dagligen.. dock är dom små mängderna inte tillräckligt stora för att döda oss, bytt ut Koldioxid mot Taurin så ser du poängen.

Alkoholen är stoppad pga Muslimska lagar, och snuset för att hindra ohälsa. (Cigg tog det för lång tid att få spikade rapporter om innan det gick att stoppa, kanske som Taurinet?). Sen så är varken alkohol eller snus direkt dödligt utan det tar ett bra tag för dessa produkter att skada organen så pass att man dör/framkallar cancer. En för hög halt Taurin kan vara dirket dödligt såvida vi inte ska tro att Red Bull har förolämpat Putin så att KGB i scen satte dödsfallen. Men på tal om förbjud så borde först och främst doft sprayen Glade stoppas pga av hög döds risk vid överdosering vilket dagen ungdomar gillar, något vi vet men ändå inte stoppar även fast vi har Spikade rapporter. Men nu har ju denna tråden inget om varken Glade, Alkohol eller Snus att göra.

Andreass avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Men självklart så är allt relativt, salt är livsviktigt för kroppen, men i förstor mängd så är det dödligt. Så är det med allt.

Sen som jag sa tidigare så producerar din kropp taurin, och du får i dig taurin i all animalisk mat du äter. Detta ämne är inget du kan undvika från maten , om du inte är vegan, men du kan dock undvika en större dos av det.

Taurin - Livsmedelsverket

Du kan ju inte skriva att man ska byta ut koldioxid mängden mot taurin för att man ska förstå poängen, och sen skriva att att alkohol och snus inte är direkt dödligt ? Försöker du vara relativ åt ena hållet, så måste du vara det åt andra hållet också.

* Det räcker med 20-50g nikotin för att döda en människa.
    * Det sker cirka 6000 dödsfall per år i Sverige pga av Alkohol, och detta är något du får räkna med även om inte alla är direkta fall utav förgiftningen.
    * Generellt så dör en människa på en promille halt över 4.

Angående allt det andra du skrev så kan jag inte kommentera något om det, då jag inte är insatt i vad KBG och Putin har gjort.

DuKanVaraLugn: Sorry att jag gick off topic, tillbaka till din fråga. Jag dricker cirka 2-4 redbull, powerking, hustler, etc etc per dag. Jag dricker alltså nästan enbart energidryck med taurininnehåll.
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

KanDuVaraLugn är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

Andreas: Inga problem, det är en intressant diskussion ni för!

Det verkar vara 50-50 emot taurinet, men det känns ändå bättre att få i sig det tillsammans med vitaminer och mineraler och allt vad den där Verven (på hemsidan jag hittade) innehåller, än tillsammans med massa socker som finns i tex Monster, Red Bull och så vidare?

Andreass avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Abosolut, det är nog som gamla LCD vs Plasma lägret haha
    Såg faktiskt att det finns ett Taurin-forum till och med., tänka sig att det finns forum för allt här på internet
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. nyttig frukost
    Av fadingrose i forum Hälsokost
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 11:08
  2. Celsius Energidryck
    Av MotoX i forum Mat och dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 16:23
  3. nyttig lasagne?
    Av palle kuling i forum Mat och dryck
    Svar: 1