+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: mitt träningschema - bra eller dåligt?

Guderian92 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard mitt träningschema - bra eller dåligt?

Tjena tjena, jag tänkte bara höra med ni som kan det är med träning om mitt schema är bra eller dåligt? Om man ska köra fler set med basövningar osv.

(8x3 i alla övningar)

Måndag: Bröst & triceps;
    bänkpress, snedhantelpress, pec-dec, cablecross, tricepspress, liggande tricepspress, dips och tricepsdrag över huvud.

Tisdag: Ben & mage;
    knäböj, sittande vadpress, benspark, stående vadpress, lårcurl, utfall med hantlar, fällkniv, hängande benlyft och crunches.

Onsdag: Axlar,underarmar & biceps;
    skivstångscurl, , hantelcurl, koncentrationscurl, hantellyft sidan, militärpress, hantellyft bak, handledscurl och omvända handledscurl.

Torsdag: Rygg, nacke & mage;
    marklyft, latsdrag, t-rodd, rodd, enhandsrodd, skivstångsschrugs, sidodrag med hantel, sneda situps och sneda crunches.

Där var mitt schema så kritisera gärna!

simonua är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Okt 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Guderian92 Visa inlägg
    Tjena tjena, jag tänkte bara höra med ni som kan det är med träning om mitt schema är bra eller dåligt? Om man ska köra fler set med basövningar osv.

(8x3 i alla övningar)

Måndag: Bröst & triceps;
    bänkpress, snedhantelpress, pec-dec, cablecross, tricepspress, liggande tricepspress, dips och tricepsdrag över huvud.

Tisdag: Ben & mage;
    knäböj, sittande vadpress, benspark, stående vadpress, lårcurl, utfall med hantlar, fällkniv, hängande benlyft och crunches.

Onsdag: Axlar,underarmar & biceps;
    skivstångscurl, , hantelcurl, koncentrationscurl, hantellyft sidan, militärpress, hantellyft bak, handledscurl och omvända handledscurl.

Torsdag: Rygg, nacke & mage;
    marklyft, latsdrag, t-rodd, rodd, enhandsrodd, skivstångsschrugs, sidodrag med hantel, sneda situps och sneda crunches.

Där var mitt schema så kritisera gärna!
    Jag hade lagt biceps och rygg på samma pass, då rygg tar på biceps också. sen mage på tisdag och torsdag är för lite vila. om du nu måste köra mage 2 ggr kör på mån o torsdag. tänk på att knäböj tar bra på magen också. Men annars ser de bra ut. och hur menar du med 8x3? 8 set o 3 reps, eller tvärtom? mellan 8-12 bygger volym o 1-6 styrka
    Senast redigerad av simonua den 2010-06-27 klockan 02:46.

WiggenBA är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009

Standard

Magen och Vaderna är "olik" andra muskel grupper då vi använder dessa hela tiden, du behöver inte ha en tre dagars vila på dessa två grupper. Men det skadar inte att ha en i alla fall.

Guderian92 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av simonua Visa inlägg
    Jag hade lagt biceps och rygg på samma pass, då rygg tar på biceps också. sen mage på tisdag och torsdag är för lite vila. om du nu måste köra mage 2 ggr kör på mån o torsdag. tänk på att knäböj tar bra på magen också. Men annars ser de bra ut. och hur menar du med 8x3? 8 set o 3 reps, eller tvärtom? mellan 8-12 bygger volym o 1-6 styrka
    ahh okej. nae jag menar 8 rep och 3 set. jag tänkte på ryggen är en större muskel så det var bättre att köra bara rygg då, men det funkar bra att köra biceps då och minska antalet ryggövningar?

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Hur dåligt är alcohol?
    Av aLine i forum Styrketräning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 12:36
  2. en öl innan träning.. Dåligt?
    Av isa i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 20:08
  3. Tar mycket vikt men växer dåligt
    Av larsa i forum Styrketräning
    Svar: 5