+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Fråga om Kosttillskott.

theZooG är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard Fråga om Kosttillskott.

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Tja.

Är en kille på 17 bast och har tränat gym i ca 3 år.

Har alltid vart väldigt smal men ändå lyckats bygga på mig endel muskler.
    Har alltid ätit mycket men går aldrig upp något i vikt.
    Ligger nu på 185cm och ca 70kg.

Har alltid tyckt att mina resultat på gymmet har vart väldigt långsamma jämfört med andra. Antar att detta har med gener att göra och faktumet att jag inte har så mycket att ''bygga med''.

Fick råd av en polare att köpa 'gainer'-kosttillskott och då undrar jag följande:

- Äts detta dagligen? Efter träning?
    - Vilka resultat kan jag förvänta mig?
    - Kan det kombineras med protein tillskott?
    - Biverkningar? ^^

Tack på förhand!

Jubbe är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    67

Standard

Jag äter gainer och tar alltid det efter träningen.
    gainer är bara ett snabbt sätt som man kan få i sig proteiner å kolhydrater så resultaten borde vara detsamma om man äter vanlig mat med samma mängd protein & kolhydrat efter träning.
    Den enda biverkningen jag fick i början var en gasig mage

theZooG är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

Så det är bara en måtids ersättare? Den gör alltså inte att man går upp i vikt mer än vanlig mat? 'Gainer' låter ju lite fel då...

WiggenBA är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009

Standard

(re)Gainer = Återhätmning. Det du gör är att du får det du behöver snabbt efter träningen. Du ska inta din "Gainer"/mat dirket efter träningen vilket ligger mellan sista set vilan (1½-3½ min) och inom 30min efter avslutat pass. Gainer är ingen måltids ersättare som du kan bytta ut mot mat, du äter mat och med Gainern får du ett bra och snabbt sätt att återhämta dig efter din träning. Jag drickar Gainer efter träningen och dom jag har hemma nu är Super Gainer Pro och Gainer Pro, finns i "alla" butiker med kosttillskott undantag livsmedels butiker. Men du får ju inte dröm kroppen av dessa Gainers, se det som ett gruskorn på en grusplan. Det ligger alltid på de tre huvuddelarna som är Korrekt Träning, Mat och Sömn. Gainers är bara en subdel av maten.

Sen för att svara på din fyra punkt frågor så har jag ett svar på alla frågorna, läs bisedeln. Den där tråkiga lappen dom skickar med, där får du reda på rek.dos och såvidare.

Vanliga("Populäraste"?) tillskott är dock Protein, Aminosyra, Kreatin och Gainer. Jag tar alla dessa samt "Rapid Pump", fast sistnämnda är mer för att jag mår bättre i Svensson livet än att jag får något till träningen av det. Lycka till min din kamp i tillskotts djugeln, för det är inte lätt i början jag vet

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Citat Ursprungligen postat av theZooG Visa inlägg
    Tja.

Är en kille på 17 bast och har tränat gym i ca 3 år.

Har alltid vart väldigt smal men ändå lyckats bygga på mig endel muskler.
    Har alltid ätit mycket men går aldrig upp något i vikt.
    Ligger nu på 185cm och ca 70kg.

Har alltid tyckt att mina resultat på gymmet har vart väldigt långsamma jämfört med andra. Antar att detta har med gener att göra och faktumet att jag inte har så mycket att ''bygga med''.

Fick råd av en polare att köpa 'gainer'-kosttillskott och då undrar jag följande:

- Äts detta dagligen? Efter träning?
    - Vilka resultat kan jag förvänta mig?
    - Kan det kombineras med protein tillskott?
    - Biverkningar? ^^

Tack på förhand!
    Hejsan,

Du skriver att du äter mycket, men det viktiga är VAD du äter, skriv gärna protein, kolhydrat och fett intaget du har per dag, så kan vi säkert hjälpa dig med vad du gör fel. Självklart spelar dina gener en stor roll i hur mycket du växer/kan växa.

Jag hade nog kört med rent proteinpulver istället för gainer, då man kan missta viktökningarna från muskler och fett.

Jag hade rekommenderat att du skaffar dig ett testosteronökanade/stimulerande kosttillskott, så som Mass-FX & Hard-FX från AX. Självklart är det något du inte egentligen borde behöva när du bara är 17 år och din testosteronnivå i kroppen borde vara väldigt hög, men du skriver ju själv att du är väldigt liten/smal, vilket kan vara tecken på låg testosteronnivå. Du kan faktiskt gå till läkaren för att mäta upp din nivå.

Vid fler frågor får du gärna PMa mig.

Best Regards,
    Andréas Karlsson

www.AthleticXtreme.com

Hard-FX

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Fråga om set
    Av Electrodez i forum Styrketräning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 00:46
  2. fråga om deff
    Av strength i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 02:59
  3. Fråga om Bulk och Deffning. Hjälp uppskattas
    Av Fonka i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 18